Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Професионално образование
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За списанието
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US
  • Начало
  • За списанието
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Професионално образование
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Професионално образование

Годишно съдържание на сп. „Професионално образование“

„Аз-буки“ от „Аз-буки“
19-12-2013
в Професионално образование
A A

ПРОФЕСИОНАЛНО ОБРАЗОВАНИЕ
НАУЧНО-МЕТОДИЧЕСКО СПИСАНИЕ
ГОДИНА XV, 2013

VOCATIONAL EDUCATION
ЕDUСATIONAL JOURNAL
VOLUME 15, 2013

Годишно съдържание / Annual Content

 

                                  СТРАНИЦИ / PAGES
Книжка 1 / Number 1: 1 – 96
Книжка 2 / Number 2: 97 – 200
Книжка 3 / Number 3: 201 – 296
Книжка 4 / Number 4: 297 – 408
Книжка 5 / Number 5: 409 – 496
Книжка 6 / Number 6: 497 – 592

 

ВСТЪПИТЕЛНА ЛЕКЦИЯ / INAUGURAL LECTION

379 – 383: Some Refl ections on Bulgaria and the Way Forward  [Относно България и нейния път напред] / Steve H. Hanke / Стив Ханке
579 – 580: The New EU Programme Erasmus+ [Новата програма на ЕС – Еразъм + ] / Androulla Vassiliou, Doris Pack / Андрула Василу, Дорис Пак

ИЗСЛЕДОВАТЕЛСКА ДЕЙНОСТ / RESEARCH ACTIVITY
124 – 140: Маркетингът като концепция и управленски подход в образованието (емпирично изследване) [Marketing as a Concept and a Management Approach in Education (Empirical Study)] / Радка Питекова / Radka Pitekova
141 – 145: Изследване на корелационните зависимости между специфичните кондиционни качества и точността на стрелбата в коша [Study оf Correlation Between Specific Conditioning Qualities аnd Accuracy Shooting] / Ирен Пелтекова / Iren Peltekova
250 – 258: Кибернетичен подход при управлението на икономически, правни и обществени процеси / [Cybernetic Approach to Management of Economic,Legal, Social Processes] / Минко Георгиев / Minko Georgiev
259 – 276: Изследване на основните фактори на промяна при внедряване на съвременни образователни технологии в училищното образование / [Analysis of the ain Factors of Change Caused by the Implementation of Contemporary Educational Technologies in School Education] /Петър Петров / Petar Petrov
277 – 289: Проучване на характерни езикови дейности на работното място на инженера [Survey on the use of Language Skills, Language Activities and Types of Τext for the Position of Engineering Manager] / Калина Белчева / Kalina Belcheva
330 – 338: Програма за образование за устойчиво развитие на примера на раздел „Компоненти на природна среда на България“ [Program of Stable Development Following the Example of the Section „Components of the Environment of Bulgaria“] / Мария Гюлеметова / Mariya Gyulemetova
339 – 348: Европейските езикови сертификати в България и ECL (Eвропейски консорциум за сертифициране на постиженията в овладяването на съвременни езици) [The European Linguistic Certifi cates in Bulgaria and in the ECL (European Consortium for Certifi cation of the Achievements in the Mastering of Contemporary Languages)] / Красимира Скординова-Георгиева / Krasimira ֶSkordinova-Georgieva
349 – 378: Какво мотивира българските ученици за учене [What Motivates Bulgarian Students to Learn] / Бисерка Василева / Biserka Vasileva
449 – 461: Трансформация на класно-урочната система за организация на обучението, или малко образователна футурология [The Transformation of the Class and Lesson-centered Organisation of Education. A Piece of Educational Futurology] / Яна Рашева-Мерджанова / Yana Rasheva-Merdzhanova
462 – 467: Икономическа, правна, институционална същност на транзакция и договор [Economic, Legal, Institutional Substance of the Transaction and Contract] / Минко Георгиев / Minko Georgiev
535 – 547: Причини за преждевременно отпадане от училище и мерки за справяне с проблема  [Reasons for Early School Leaving and Problem – Solving Measures] / Пенка Ганова / Penka Ganova
548 – 556: Анализ на Регионално външно оценяване по професионално образование и обучение: професионално направление „Хотелиерство, ресторантьорство и кетъринг“ 2013 г. [Regional Assessment in Vocational Education and Training – Analysis] / Катя Минева / Katya Mineva

КЪМ ЧИТАТЕЛИТЕ / EDITORIAL: 7 – 9 стр.

МЕЖДУНАРОДЕН ОПИТ / INTERNATIONAL EXPERIENCE

76 – 85: Аспекти на образователната система в Исландия [An Overview of the Educational System in Iceland] / Милен Замфиров / Milen Zamphirov
146 – 161: Организационный аспект технологии сквозного курсового проектирования  [Organizational Aspects of the Design Course Technology] / Альберт Ростовцев, Лариса Кульгина / Albert Rostovtsev, Larisa Kulgina
162 – 172: Высшее музыкальное образование в Республике Казахстан: этапы становления и развития  [Higher Education in Music of Republic of Kazakhstan:Stages Of Development] / Анар Мукашева / Anar Mukasheva
477 – 481: ENTER обединява и провокира [ENTER Unites and Provokes] / Тоня Γеогиева / Tonya Georgieva
505 – 514: Относно качественото професионално образование в Дания [Concerning conditions for the high-quality vocational education in Denmark] / Росица Иванова / Rositsa Ivanova
515 – 524: L’impact des TIC sur la motivation à apprendre le FLE [Impact of ICT on mo tivation for learning French as a foreign language] / Leonarda Myslihaka
525 – 534: Концептуальное видение создания Национальной системы квалификаций  [Conceptual Vision for the Creation of a National Qualifi cations Framework] / Жанат Далабаев, Акмарал Жумадилова / Zhanat Dalabaev, Akmaral Zhumadilova

МЕЖДУНАРОДНИ ФОРУМИ / INTERNATIONAL FORUMS

482 – 486: Eco Building Becomes a Window to Knowledge / Nikolay Kanchev
487 – 490: Interview with Medelon de Beus: Ecological Intelligence – Or How to Influence Yourself

МЕТОДИКА И ОПИТ / METHODOLOGY & EXPERIENCE

38 – 47: Икономико-математическото моделиране на храненето на непреживните животни – методически и учебно-познавателни измерения [Economic and Mathematical Modeling Nutritional Non-ruminants – Methodological Study and Dimensions] / Николай Качармазов / Nikolay Kacharmazov
48 – 54: Педагогическа технология за повишаване на ефективността на обучението по учебна практика [Education Technology for Effectiveness Upbringing of Educational Practice Teaching] /  Иванка Иванова / Ivanka Ivanova
55 – 60: Избор на скала за оценяване на стила на учене [Comparative Analysis of Two Learning Style Inventories] / Юрий Клисаров / Yurii Klissarov
61 – 67: Формиране на култура за здравословно хранене на учениците от І – ІV клас като елемент на технологичната култура чрез обучението по „Домашен бит и техника“ [Creating a Culture of Healthy Eating Students from І – ІV Grade as an Element of the Technological Culture Through Education of Home Economics] / Тезджан Ангелова / Tezdjan Angelova
68 – 75: Практически насоки за работа с изоставащи деца в детската градина по образователното направление „Конструктивно-технически и битови дейности [Practical Instructions for Work with Children in Diffi culty in the Kindergarden Educational fi eld: „Technical, Construction and Household Activities“] / Марияна Генчева / Mariana Gencheva
115 – 123: Възможности на учебното съдържание по учебния предмет „Градивни елементи“ за активизиране на самостоятелната работа на учениците (специалност „Компютърна техника и технологии“ – 9. клас) [Opportunities in Content on „Building Blocks“ for the Activation of Self-Work of Students (Major: „Computer Technology, Grade 9“)] / Веска Николова /Veska Nikolova
224 – 230: Ролята и значението на интегративните връзки за формиране на практически знания и умения за работа в екип по предмета „Учебно-тренировъчна фирма“ [The Role and Importance of Integrative Connections to Form a Practical Knowledge and Skills in Team Work on the Subject „Educational Training Firm“] / Славка Койчева / Slavka Koicheva
231 – 238: Предимства на оценяването на студенти чрез компютърни тестове по общотехнически дисциплини [Advantages of The Student’s Evaluation By Computer Based Tests in Technical Studies] / Евдокия Пет-кова / Evdokiya Petkova
239 – 246: Резултати от обучение на ученици по учебна практика при използване на информационни технологии [Results of the Education of Students in Practical Training Using Information Technologies] Иванка Иванова / Ivanka Ivanova
247 – 249: Обобщителни теми с игрови методи – описание на собствена добра педагогическа практика [Summary Themes With Game Methods – Description of own Good Pedagogical Practice] Даниела Димитрова / Daniela Dimitrova
315 – 320: Опыт методической историографии (на материале работ по истории преподавания русского языка как иностранного) [Trial of Linguopedagogical Historiography (On the Basis of Works About the History of Teaching Russian as a Foreign Language)] / Леонид Московкин / Leonid Moskovkin
321 – 329: Трансфер на добри практики за професионално обучение на младежи в неравностойно положение в България [Transfer of Good Practices for Vocational Education for Young People in Disadvantage in Bulgaria] / Миглена Молхова, Зорница Станева / Miglena Molhova, Zornitsa Staneva
427 – 433: Използване на „метода на проектите“ в обучението на студенти [Projectbased Learning at the University Level] / Елка Евлогиева / Elka Evlogieva
434 – 448: Методически особености на ролевата игра, прилагана като игрови метод на обучение на студентите в семинарните упражнения по „Туристическо екскурзоводство“ [Methodical particularities of role play, used as a Play Method in the Education of Students in the Seminar Workshops of „Tourism Guiding“] / Захарий Дечев / Zahariy Dechev
557 – 571: Технологическа обособеност на отделните етапи на ролевата игра като игрови метод на обучение на студенти в семинарните упражнения по „Туристическо екскурзоводство“ [Technological Particularities of the Separate Stages of Roleplay as a Play Method in the Education of Students in the Seminar Workshops of „Tourism Guiding“] / Захарий Дечев / Zahariy Dechev
572 – 575: Team – Teaching – a Good Example for Institutional Development and Collegial Learning [Груповото обучение – добра практика за институционалното развитие и опция за обмен на опит между колегите] / Beate Kralicek / Беате Краличек

ПИСМА / LETTERS

184 – 186: Отзив за книгата „Психология на ситуацията“ на Владимир Илиев [Review of the book „The Psychology of the situation“, Vladimir Iliev]  /Пенка Марчева / Penka Marcheva
187 – 194: Системите за професионално u1086 обучение в България и Германия – в услуга на младежи в неравностойно положение [The Systems for Vocational Education in Bulgaria and Germany – Support for Disadvantaged Youths] / Миглена Молхова,Зорница Станева / Miglena Molhova, Zornitsa Staneva

ПРОЕКТНИ РЕЗУЛТАТИ / PROJECTS RESULTS

384 – 390: Европа в поддержке билингвизма [Europe Supports Bilingualism] / Надя Чернева /Nadya Cherneva
391 – 398: Модели и методи за билингвално образование [Models and Methods for Bilingual Education] / Кристина Танева / Kristina Taneva
468 – 476: Transmission of Information by Nonsinusoidal Functions [Предаване на информация чрез несинусоидални функции] / Ilka Stefanova / Илка Стефанова

РАКУРС / FORESHORTENING

86 – 90: Димитър Агура – един от бележитите български строители (1892 – 1977) [Dimitar Agura – one of the eminent Bulgarian builders (1892 – 1977)] / Никола Караиванов / Nikola Karaivanov
173 – 177: Първите български професионални училища [First Bulgarian Vocational Education Schools] / Катя Стоянова / Katia Stoyanova
178 – 183: Xуманистични идеи в образованието  [Humanistic Ideas in Education] / Росица Иванова / Rosica Ivanova

ТЕОРИЯ И МЕТОДОЛОГИЯ НА ОБРАЗОВАНИЕТО / THEORY AND METHODOLOGY OF EDUCATION
24 – 37: Съвременни модели в конструктивисткия дизайн на обучение [Contemporary Models in the Design of Constructivist Learning] / Даниела Димова / Daniela Dimova

УЧЕНЕ ПРЕЗ ЦЕЛИЯ ЖИВОТ / LIFELONG LEARNING

9 – 15: Компетентностният профил на учителя по „Техника и технологии“ в контекста на Националната квалификационна рамка [Competency Profile of the Teacher in Techniques and Technology in the Context of the National Qualifications Framework] / Сашко Плачков / Sashko Plachkov
16 – 23: Изучаване на правата на децата в начална образователна степен [Studying Children’s Rights Basic Education] / Снежана Василева / Snezhana asileva
105 – 114: Съдържателни и практически измерения на мениджмънта на класа като работна (физическа) среда [Theoretical and Practical Aspects of Classroom Management as a Working (Physical) Environment] / Александър Ранев / Aleksandar Ranev
209 – 217: Развитие на ключови умения за управление на кариерата [Developing of Key Skills For Career Management] / Димитър Искрев / Dimitar Iskrev
218 – 223: Дизайн на уеб базиран ресурс за кариерно образование в технологичното обучение [Design of Web-Based Resource for Career Education in Technological Education] / Емилия Тошева / Emilia Tosheva
305 – 314: Active Learning and Participation [Активно учене и участие] / Jan-Willem Noom / Ян-Вилем Нум
417 – 426: Проект за образователна модернизация на ромската общност [Рroject for Educational Modernization of the Roma Community] / Йосиф Нунев / Yosif Nunev

ХРОНИКА / EVENS

399 – 402: Игри в класната стая – сериозните компютърни игри като метод за обучение [Let’s Play in Class – Educational Computer Games as a Teaching Method] / Антоанета Кацарова, Красимира Брозиг / Antoaneta Katzarova, Krasimira Brozig
576 – 578: Обучение за млади франкофони за стартиране на самостоятелен бизнес [Training for young francophones to start own business] / Димитър Пехливанов / Dimitar Pechlivanov

Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailГодишно съдържание на сп. „Професионално образование“, 2014 г. Default ThumbnailГодишно съдържание на сп. „Професионално образование“, 2015 г. Default ThumbnailПрофесионално образование, година XVIII, книжка 5, 2016 Default ThumbnailГодишно съдържание на сп. „Професионално образование“, 2016 г.

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
СподелянеTweet
Предишна статия

Годишно съдържание на сп. „Чуждоезиково обучение“ 2013

Следваща статия

Годишно съдържание на сп. „Педагогика“ 2013

Следваща статия

Годишно съдържание на сп. „Педагогика“ 2013

Годишно съдържание на сп. „История“ 2013 г.

Посрещаме 2014-а със злато от Индонезия

Последни публикации

  • Сп. „Професионално образование“, книжка 5-6/2024, година XXVI
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 4/2024, година XXVI
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 2-3/2024, година XXVI
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 1/2024, година XXVI
  • Годишно съдържание  сп. Професионално образование,  том XXV (2023 г.)
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 6/2023, година XXV
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 5/2023, година XXV
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 4/2023, година XXV
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 3/2023, година XXV
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 2/2023, година XXV
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 1/2023, година XXV
  • Годишно съдържание сп. Професионално образование, том XXIV (2022 г.)
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 6/2022, година XXIV
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 5/2022, година XXIV
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 4/2022, година XXIV
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 3/2022, година XXIV
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 2/2022, година XXIV
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 1/2022, година XXIV
  • Годишно съдържание сп. Професионално образование 2021 г.
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 6/2021, година XXIII
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 5/2021, година XXIII
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 4/2021, година XXIII

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За списанието
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"