Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Професионално образование
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За списанието
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US
  • Начало
  • За списанието
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Професионално образование
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Стратегии на образователната и научната политика Съдържание на сп. “Стратегии на образователната и научната политика” 2024 г.

Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 5/2024, година XXXII

„Аз-буки“ от „Аз-буки“
25-10-2024
в Съдържание на сп. “Стратегии на образователната и научната политика” 2024 г.
A A

Managing a Positive and Life-Skills Development in the School-Based Curricula: a Literature Review on the Sustainable Education

Dr. Lindita Durmishi, Assoc. Prof.,
Dr. Ardian Durmishi
“Aleksander Xhuvani” University
Prof. Milena Filipova
South-West University “Neofit Rilski”
Dr. Silva Ibrahimi
Albanian University

https://doi.org/10.53656/str2024-5-1-man

Abstract. The current paper aims to give a comprehensive exploration of the Life Skills resources and sustainable development and the effectiveness of programs in the general development and positive identity of students in the Albanian educational system…

виж повече

 

 

 

 

Проучване ролята на образованието за икономическото развитие на регионите в България

Проф. д-р. Николай Стоенчев
Българска академия на науките
Доц. д-р. Яна Хрисчева
Университет за национално и световно стопанство

https://doi.org/10.53656/str2024-5-2-stu

Резюме. Настоящото изследване е посветено на изучаване влиянието на образователната структура на заетите лица върху постигнатите икономически резултати…

виж повече

 

 

 

Application of the Competency Model in Business Administaration Higher Education in Horizon 2030

Prof. Nadya Mironova,
Dr. Tatyana Kicheva, Assoc. Prof.,
Dr. Miglena Angelova, Assoc. Prof.
University of National and World Economy

https://doi.org/10.53656/str2024-5-3-app

Abstract. The aim of the article is to establish the extent to which the education in Business Administration at the University of National and World Economy helps to acquire the main key competencies included in the European Qualification Framework…

виж повече

 

 

 

Verbal Aggression as a Product of the Minimized or Missing Functions of Social Intelligence

Dr. Yavor Georgiev, Assist. Prof.,
Dr. Vesela Mareva
Trakia University

https://doi.org/10.53656/str2024-5-4-ver

Abstract. This article aims to present conclusions from an analysis of issues surrounding verbal aggression, particularly in cases where social intelligence is lacking among young individuals…

виж повече

 

 

 

Природонаучната грамотност в учебните програми по човекът и природата и биология и здравно образование

Доц. д-р Иса Хаджиали
Софийски университет „Св. Климент Охридски“
Доц. д-р Теодора Коларова
Пловдивски университет „Паисий Хилендарски“

https://doi.org/10.53656/str2024-5-5-nat

Резюме. Статията представя изследване, насочено към установяване на степента, в която са зададени основни аспекти на природонаучната грамотност в учебните програми по човекът и природата V – VI клас и биология и здравно образование VII – X клас (прогимназиален и първи гимназиален етап)…

виж повече

 

 

 

Image Generative Programs of Artificial Intelligence and Their Use in Educational Disciplines of Linguistics, Literature, And Arts – The Semiotic Aspects

Prof. Christo Kaftandjiev, Prof. Vesselina Valkanova
Sofia University

https://doi.org/10.53656/str2024-5-6-ima

Abstract. The authors analyse in the Literature Review some of the world’s most important scientific books and articles on the following topics – Artificial Intellect (AI); AI image generative programs (Midjourney and others); semiotics and semantics; intertextuality; metaphors; variants/Invariant and redundancy…

виж повече

 

 

 

Модел за изучаване на учебен предмет „Изкуствен интелект“ – концептуални и съдържателни ракурси

Инж. Илиян Василев, докторант
Софийски университет „Св. Климент Охридски“

https://doi.org/10.53656/str2024-5-7-mod

Резюме. В статията е предложен модел на задълбочена подготовка върху съвременните концепции и практики на изкуствения интелект…

ВИЖ ПОВЕЧЕ

 

 

 

Intensive Wellness Program – A Method for Optimizing Motor Condition

Sc. Darinka Ignatova, Assist. Prof.
Sofia University “St. Kliment Ohridski”

https://doi.org/10.53656/str2024-5-8-int

Abstract. The present material derives theoretical foundations with an emphasis on the development of the motor state, based on the application of an intensive wellness program…

виж повече

 

Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailСп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 1/2024, година XXXII Default ThumbnailСп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 2/2024, година XXXII Default ThumbnailСп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 4s/2024, година XXXII Default ThumbnailСп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 6s/2024, година XXXII

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
СподелянеTweet
Предишна статия

Още 2700 деветокласници преминаха успешно теста по природни науки

Следваща статия

Заедно за децата

Следваща статия
Заедно за децата

Заедно за децата

Представиха възможностите за обучение в Пекин

Представиха възможностите за обучение в Пекин

Националната галерия с безплатни програми за деца

В Националния етнографски музей ученици се учат да разпознават фалшификациите в историята

Последни публикации

  • Сп. „Професионално образование“, книжка 5-6/2024, година XXVI
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 4/2024, година XXVI
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 2-3/2024, година XXVI
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 1/2024, година XXVI
  • Годишно съдържание  сп. Професионално образование,  том XXV (2023 г.)
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 6/2023, година XXV
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 5/2023, година XXV
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 4/2023, година XXV
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 3/2023, година XXV
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 2/2023, година XXV
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 1/2023, година XXV
  • Годишно съдържание сп. Професионално образование, том XXIV (2022 г.)
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 6/2022, година XXIV
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 5/2022, година XXIV
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 4/2022, година XXIV
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 3/2022, година XXIV
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 2/2022, година XXIV
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 1/2022, година XXIV
  • Годишно съдържание сп. Професионално образование 2021 г.
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 6/2021, година XXIII
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 5/2021, година XXIII
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 4/2021, година XXIII

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За списанието
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"