Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Професионално образование
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За списанието
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US
  • Начало
  • За списанието
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Професионално образование
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Стратегии на образователната и научната политика Съдържание на сп. "Стратегии на образователната и научната политика" 2019

Годишно съдържание на сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, 2019 г.

„Аз-буки“ от „Аз-буки“
06-12-2019
в Съдържание на сп. "Стратегии на образователната и научната политика" 2019
A A

СТРАТЕГИИ НА ОБРАЗОВАТЕЛНАТА И НАУЧНАТА ПОЛИТИКА
НАУЧНО СПИСАНИЕ
ГОДИНА XXVIІ

STRATEGIES FOR POLICY IN SCIENCE AND EDUCATION
BULGARIAN EDUCATIONAL JOURNAL
VOLUME 27, 2019

ANNUAL CONTENTS / ГОДИШНО СЪДЪРЖАНИЕ

СТРАНИЦИ / PAGES
КНИЖКА 1 / NUMBER 1:  1 – 120
КНИЖКА 2 / NUMBER 2: 121 – 232
КНИЖКА 3 / NUMBER 3: 233 – 346
КНИЖКА 4 / NUMBER 4: 345 – 456
КНИЖКА 5 / NUMBER 5: 457 – 560
КНИЖКА 6 / NUMBER 6: 561 – 664

DISCUSSION /ДИСКУСИОННО
381 – 397: За логиката на точкуването на научната продукция според Правилника за прилагане на Закона за развитието на академичния състав в Репуб­лика България [On the Logic of Scoring of Scientific Production according to the Regulations for the Application of the Act for the Development of the Academic Staff in the Republic of Bulgaria] / Маргарита Ламбова, Славея Желязкова / Margarita Lambova, Slaveya Zhelyazkova

EDITORIAL / КЪМ ЧИТАТЕЛЯ
7 – 8: От главния редактор [From the Editor-in-Chief] / Ирина Колева / Irina Koleva
9 – 10: Престижни отличия за членове на редакционната колегия на сп. „Стратегии на образователната и научната политика“ [Prestigious Awards for Members of the Editorial Board of Strategies for Policy in Science and Education Journal] / Албена Симова / Albena Simova
EDUCATION FOR SUSTAINABLE DEVELOPMENT /
ОБРАЗОВАНИЕ ЗА УСТОЙЧИВО РАЗВИТИЕ
11 – 25: Държавните висши училища в България и тенденциите за развитие – годи­на по-късно [The State High Schools in Bulgaria and the Development Trends – a Year Later] / Лиляна Вълчева, Стефан Аспарухов / Lilyana Valcheva, Stefan Asparuhov
196 – 206: Доброволчеството в спорта – мощен фактор за интеграция, подоб­ряване на образованието и устойчивото развитие [Volunteering in Sport – a Potential Factor for Integration, Enhancing Education and Sustainable Development] / Ал­бена Димитрова / Albena Dimitrova
207 – 220: Проблемът за малките училища [The Problems of Small Schools] / Динко Господинов / Dinko Gospodinov
301 – 311: Училището на бъдещето [The School of the Future] / Наталия Витанова / Nataliya Vitanova
351 – 368: Marketing Communications of Education – Semantics’ Communicative Approaches / Shyryn Kurmanbayeva, Christo Kaftandjiev
369 – 380: Конкурентоспособност на висшите училища в контекста на интеграцията между наука, образование и бизнес [Competitiveness of the Higher Education Institutions in the Context of Integration between Science, Education and Business] / Гергана Димитрова / Gergana Dimitrova
463 – 475: Социален диалог и образование – традиции и съвременни потребности на пазара на труда [Social Dialogue and Education – Traditions and Contemporary Needs on the Labour Market] / Андрияна Андреева, Галина Йолова / Andriyana Andreeva, Galina Yolova
476 – 492: Интегрирано STEM образование: състояние, предизвикателства и перс­пективи [Integrative STEM Education: State, Challenges and Perspectives] /
Ивелина Коцева, Мая Гайдарова/ Ivelina Kotseva, Maya Gaydarova
493 – 507: Обучението от смесен тип (Blended Learning) – предизвикателства и перспективи [Blended Learning: Challenges and Perspectives] / Мария Нейкова / Mariya Neykova
596 – 606: Управление на иновациите в образователната организация на ХХІ век [The Management of Innovations in the Educational Organisation of the ХХІ Century] / Галин Цоков / Galin Tsokov
607 – 617: Квалификацията на учителите в контекста на съвременните предизвикателства за качествено образование [Qualification of Teachers in the Context of Today’s Challenges for the Quality of Education] / Виолета Кюркчийска / Violeta Kyurkchiyska

EVENTS / ХРОНИКА
554 – 554: Научно-практическа конференция „Предизвикателствата на съвреми­ето и качеството на образование“ [Scientific-practical Conference „The Challenges of the Present and the Quality of Education“] / Албена Симова / Albena Simova

EXPERIENCE ABROAD / ЧУЖДЕСТРАНЕН ОПИТ
312 – 319: The Practice of Blended Learning on the Example of Teaching General Physics at Higher Education Institutions / Tatiana Morozova
320 – 338: Philosophy Related Views and Philosophy Related Metaphors of Pre-School Teacher Candidates for Children / Feyza Doğan, Elvan Şahin Zeteroğlu

HIGHER EDUCATION / ВИСШЕ ОБРАЗОВАНИЕ
239 – 256: Компетентностен модел за повишаване качеството на висшето образование [Competency Model for Improving the Quality of Higher Education] / Надя Миронова / Nadya Mironova
257 – 284: Пари за нищо? Анализ на финансирането на обучението в държавните висши училища [Money for Nothing? Analysis of the Financing of Tuition at State-Owned Higher Education Schools] / Милен Велушев / Milen Velushev
285 – 291: Specific Peculiarities in Creating the Image of a Higher School / Rozalina Baladzhanova
508 – 519: Образователният продукт и маркетинговата концепция в управлението на висшите училища [The Educational Product and the Marketing Concept in the Management of Higher Education Schools] / Теофана Димит­рова / Teofana Dimitrova
520 – 539: Мотивацията на студентите при избора на учителската професия [Student Motivation in Choosing Тeacher’s Career] / Лилия Бабакова / Liliya Babakova
567 – 578: Развитие на антикорупционно образование в българските висши училища [Development of Anticorruption Education in Bulgarian Universities] / Георги Петрунов / Georgi Petrunov
579 – 595: Неравенства в държавните висши училища в България: доходи, количество и качество [Inequalities in the State Higher Education Institutions in Bulgaria: Income, Quantity and Quality] / Лиляна Вълчева, Агата Манолова/ Lilyana Valcheva, Agata Manolova

INCLUSIVE EDUCATION / ПРИОБЩАВАЩО ОБРАЗОВАНИЕ
36 – 50: Special Education Teachers’ Practices and Perceptions Regarding the Creation of a Developmental Environment that Supports the Correction of the Cognitive Activity of Children with Intellectual Disability / Athanasios Kateris
178 – 195: Облекчаващата комуникация като алтернативен метод за обучение в писме­на комуникация при деца с множество нарушения [Faciltitated Communcation as an Alternative Strategy for Written Communication Training of Children with Multiple Disorders] / Дияна Георгиева / Diyana Georgieva
292 – 300: Педагогически аспекти при прилагането на Наредбата за приобщаващо­то образование [Pedagogical Aspects of the Implementation of the Inclusive Education Ordinance] / Станислав Пандин, Йордан Костов / Stanislav Pandin, Yordan Kostov

INTERCULTURAL EDUCATION / ИНТЕРКУЛТУРНО ОБРАЗОВАНИЕ
26 – 35: Post-Graduate Qualification of Teachers in Intercultural Educational Environment / Irina Koleva, Veselin Tepavicharov, Violeta Kotseva, Kremena Yordanova

RESEARCH AND PARADIGMS /
НАУЧНИ ИЗСЛЕДВАНИЯ И ПАРАДИГМИ
51 – 57: Инспектирането като реализация на политиката за поддържане качеството на училищата [Inspection as a Realization of School Quality Policy] / Нина Герджикова / Nina Gerdzhikova
58 – 74: Педагогика на физическата култура – гранична педагогическа наука [Pedagogy of Physical Culture – a Border Pedagogical Science] / Чавдар Со­тиров / Chavdar Sotirov
75 – 87: Децата в конституционните норми на България [Children in the Constitutional Standards in Bulgaria] Румен Василев, Весела Марева / Rumen Vasilev, Vesela Mareva
88 – 109: Състояние на българското образование [The Status of Bulgarian Education] / Анелия Любенова, Любомир Любенов / Anelia Lyubenova, Lyubomir Lyubenov
127 – 140: Съвременни технонаучни инфраструктури – същност, перспективи и по­литики [Modern Technoscientific Infrastructures – Nature, Perspectives and Policies] / Людмила Иванчева / Ludmila Ivancheva
141 – 153: Академичното самоуправление в България – традиции и предизвикател­ства [The Academic Self-Government in Bulgaria – Traditions and Challenges] / Андрияна Андреева, Дарина Димитрова / Andriyana Andreeva, Darina Dimitrova
398 – 427: Анкетно проучване на очакванията за „подкрепяща среда“ сред практику­ващите педагози до 35-годишна възраст [Inspection as a Realization of School Quality Policy] / Росица Пенкова, Мирена Легурска / Rossitsa Penkova, Mirena Legurska
428 – 443: Към въпроса за физическото възпитание и спорта във висшите учили­ща в България [To the Question for Physical Education and Sports in Higher Education in Bulgaria] / Анжелина Янева, Стефан Милетиев / Anzhelina Yaneva, Stefan Miletiev
540 – 546: The Role of the Positive Psychological Climate in the School Class / Teodor Gergov
618 – 636: Подготовката на докторанти по педагогика: нормативни измерения
и удовлетвореност (ситуация от Факултета по педагогика, ЮЗУ „Неофит Рилски“) [The Preparation of PhD Students in Pedagogy: Legal Dimensions and Satisfaction (Situation of the Faculty of Pedagogy, South-West University „Neofit Rilski“)] / Траян Попкочев, Александър Попкочев /
Trayan Popkochev, Aleksander Popkochev
637 – 644: Emotional Competence of the Social Teacher / Kadisha K. Shalgynbayeva, Ulbosin Zh.Tuyakova
645 – 658: Здравната култура на учениците в контекста на Стратегията на Световната здравна организация за промоция на здравето [Health Culture the Students in the Context of the Strategy of the World Health Organization for Promotion of Health] / Никол Донева, Маринела Грудева / Nicol Doneva, Marinela Grudeva

RESEARCH RESULTS / РЕЗУЛТАТИ ОТ НАУЧНИ ИЗСЛЕДВАНИЯ
154 – 177: Action Research in Higher Education Fostering Transition toward a Sustainable Economy: Trainings in Ecopreneurship at Three Bulgarian Universities / Anna Varbanova

REVIEWS AND ANOTATIONS / РЕЦЕНЗИИ И АНОТАЦИИ
110 – 111: Интеркултурният тренинг като част от Стратегията за глобализацион­на интеграция [Intercultural Training as Part of the Strategy of Globalization Integration] / Лучиян Милков / Lucian Milkov
112 – 113: Един нов учебник [A New Textbook] / Ирина Колева / Irina Koleva
221 – 226: Книга за успешните научни публикации [A Book on Successful Scientific Publications] / Янчо Бакалов / Yancho Bakalov
444 – 450: Висшето морско образование в конкурентна среда [Higher Marine Education in Competitive Environment] / Благовест Белев / Blagovest Belev
547 – 553: „Образователни кинохоризонти“ в полето на медиа образованието [Educational Cinematic Horizons in the Field of Media Education] / Пенка Кожухарова / Penka Kozhuharova
659 – 660: Детската агресия като модел на поведение [The Child Aggression as a Model of Behavior] / Албена Симова / Albena Simova

Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailSpecific Peculiarities in Creating the Image of a Higher School Default ThumbnailПари за нищо? Анализ на финансирането на обучението в държавните висши училища Default ThumbnailЗа логиката на точкуването на научната продукция според Правилника за прилагане на Закона за развитието на академичния състав в Република България Default ThumbnailОбразователният продукт и маркетинговата концепция в управлението на висшите училища

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
СподелянеTweet
Предишна статия

Годишно съдържание на сп. „Български език и литература“, 2019 г.

Следваща статия

Годишно съдържание на сп. „Педагогика“, 2019 г.

Следваща статия

Годишно съдържание на сп. „Педагогика“, 2019 г.

Годишно съдържание сп. „Чуждоезиково обучение“, 2019 г.

Наука и иновации – едно цяло

Последни публикации

  • Сп. „Професионално образование“, книжка 5-6/2024, година XXVI
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 4/2024, година XXVI
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 2-3/2024, година XXVI
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 1/2024, година XXVI
  • Годишно съдържание  сп. Професионално образование,  том XXV (2023 г.)
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 6/2023, година XXV
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 5/2023, година XXV
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 4/2023, година XXV
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 3/2023, година XXV
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 2/2023, година XXV
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 1/2023, година XXV
  • Годишно съдържание сп. Професионално образование, том XXIV (2022 г.)
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 6/2022, година XXIV
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 5/2022, година XXIV
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 4/2022, година XXIV
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 3/2022, година XXIV
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 2/2022, година XXIV
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 1/2022, година XXIV
  • Годишно съдържание сп. Професионално образование 2021 г.
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 6/2021, година XXIII
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 5/2021, година XXIII
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 4/2021, година XXIII

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За списанието
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"