Сийка Чавдарова-Костова
Софийски университет „Св. Климент Охридски“
https://doi.org/10.53656/ped2021-2.02
Резюме. В статията се представят перспективи пред развитието на процеса на образователна интеграция на децата и учениците от етническите малцинства в България през първите две десетилетия на XXI век. Те са свързани с прилагането на компетентностни комплекси, които имат сходни резултати, реализиращи целите на интеграцията сред образование в контекста на идеята за преносимите компетентности и множествената идентичност. Специален акцент е поставен върху необходимостта от педагогическа активност по посока оценностяването на ученето от страна на учениците като път към оптимално осъществяване на процеса на интеграция чрез образование на децата и учениците от етнически малцинства.
Ключови думи: предприемачество; потребности от обучение; продължаваща професионална квалификация на учители по предприемачество
