Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Професионално образование
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За списанието
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US
  • Начало
  • За списанието
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Професионално образование
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Uncategorized

Компетентностният подход в класната стая на XXI век – междудисцип­линарно учене

„Аз-буки“ от „Аз-буки“
26-10-2023
в Uncategorized
A A

Д-р Мария Методиева Генова
Втора английска езикова гимназия „Томас Джеферсън“ – София

https://doi.org/10.53656/voc23-553comp

Резюме. Целта на настоящата статия е представяне на добра образователна практика за прилагане на компетентностния подход във втори гимназиален етап чрез междудисциплинарно учене. На базата на учебните програми за ПП в XI клас по БЕЛ и АЕ и учебната програма за ООП по гражданско образование, както и на Референтната рамка за ключовите компетентности за учене през целия живот и Референтната рамка за компетентностите за демократична култура (RFCDC) във Втора английска езикова гимназия „Т. Джеферсън“ са проведени серия от уроци по съответните учебни предмети на тема „Споделени ценности. Човешко достойнство“. Финалният урок е осъществен едновременно на български и на английски език от четирима преподаватели с четири групи ученици от различни профили чрез интегриране на новите технологии в обучението – споделена виртуална „Гугъл“ класна стая. Задачата, която са си поставили учителите, е да повишат гражданската компетентност на учениците и тяхната компетентност за културна осведоменост и изява на базата на вече придобита многоезична компетентност.
Ключови думи: компетентностен подход; интердисциплинарни връзки (БЕЛ, АЕ и гражданско образование); втори гимназиален етап; споделени ценности

Влезте в системата, за да прочетете пълната статия Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailРефлексивно-дативни конструкции с оптативно значение в българския език Default ThumbnailЗа необходимостта от психологизация на съвременния образователен процес Default ThumbnailНов прочит на идеята за художествено възпитание, отразена в списание „Училищна практика“ от 1906 година Default ThumbnailSustainable Professional Development Through Coaching: Benefits for Teachers and Learners

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
СподелянеTweet
Предишна статия

Организация на обучението при използване на модела 1:1 във Втора английска езикова гимназия „Томас Джеферсън“

Следваща статия

Компетентности и умения в часовете по втори чужд език

Следваща статия

Компетентности и умения в часовете по втори чужд език

Добри практики, използвани в извънкласната дейност Училищни медии

Ученическото самоуправление за развитие на училищната общност и формиране на ценности

Последни публикации

  • Сп. „Професионално образование“, книжка 5-6/2024, година XXVI
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 4/2024, година XXVI
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 2-3/2024, година XXVI
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 1/2024, година XXVI
  • Годишно съдържание  сп. Професионално образование,  том XXV (2023 г.)
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 6/2023, година XXV
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 5/2023, година XXV
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 4/2023, година XXV
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 3/2023, година XXV
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 2/2023, година XXV
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 1/2023, година XXV
  • Годишно съдържание сп. Професионално образование, том XXIV (2022 г.)
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 6/2022, година XXIV
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 5/2022, година XXIV
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 4/2022, година XXIV
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 3/2022, година XXIV
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 2/2022, година XXIV
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 1/2022, година XXIV
  • Годишно съдържание сп. Професионално образование 2021 г.
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 6/2021, година XXIII
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 5/2021, година XXIII
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 4/2021, година XXIII

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За списанието
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"