Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Професионално образование
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За списанието
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US
  • Начало
  • За списанието
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Професионално образование
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Uncategorized

Неформалното образование по биология през „погледа“ на ученици, учители и родители

„Аз-буки“ от „Аз-буки“
27-09-2024
в Uncategorized
A A

Иса Хаджиали
Софийски университет „Св. Климент Охридски“

https://doi.org/10.53656/nat2024-3-4.03

Резюме. В статията са представени резултати от актуално анкетно проучване на ученици, учители и родители върху неформалните образователни дейности. Обемът на извадката включва 80 ученици на възраст 12 – 14 години, участници в летни академии за деца, 100 учители и 69 родители. Основният диагностичен инструмент представлява анкета от пет въпроса – четири със затворен и един въпрос с отворен отговор. Резултатите от анкетирането са обработени статистически чрез приложени описателна (дескриптивна) статистика, параметричен тест на Фишер и непараметричен тест на Крускал Уолис. Мнозинството от анкетираните (ученици, учители и родители) считат, че учебното съдържание по човекът и природата V – VI клас и по биология и здравно образование VII клас повлиява в избора на професия. Учениците се колебаят, а родителите са по-скоро скептични, че във формалното образование се придобиват достатъчно знания и умения, приложими в реалния живот. Резултатите от изследването показват, че неформални образователни дейности се провеждат много рядко в учебното заведение, където учат (ученици), работят (учители) или учи тяхното дете (родители).
Ключови думи: анкетиране, ключови компетентности, неформално образование, формално образование

Влезте в системата, за да прочетете пълната статия Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailИзследване на потенциала на аудиокнигите за изграждане на ключови компетентности в чуждоезиковото преподаване и обучение по английски език Default ThumbnailСтудентите от специалност „Неформално образование“ в условията на стажантската преддипломна практика – подготовка, въвеждане, защита Default ThumbnailУниверситетските партньори в неформалното образование през приз­мата на удовлетвореността на студентите в контекста на стажантската преддипломна практика Default ThumbnailПравилна организация и проблеми в процеса на изграждане на предметно-развиващата среда в детската градина през обектива на компетентностния подход
Етикети: анкетиранеключови компетентностинеформално образованиеформално образование

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
СподелянеTweet
Предишна статия

Hybrid, Blended, and Hyflex Learning as Future Models for Education

Следваща статия

Видео експериментът в обучението: модел за приложението му при изучаване на химия и опазване на околната среда

Следваща статия

Видео експериментът в обучението: модел за приложението му при изучаване на химия и опазване на околната среда

STEM образование: подобряване на компетентностите на учениците чрез иновации в урока „Хранене и здраве“ в V клас

Teaching for a Sustainable Future: Case Studies from the Green Schools Project in Bulgaria

Последни публикации

  • Сп. „Професионално образование“, книжка 5-6/2024, година XXVI
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 4/2024, година XXVI
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 2-3/2024, година XXVI
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 1/2024, година XXVI
  • Годишно съдържание  сп. Професионално образование,  том XXV (2023 г.)
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 6/2023, година XXV
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 5/2023, година XXV
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 4/2023, година XXV
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 3/2023, година XXV
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 2/2023, година XXV
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 1/2023, година XXV
  • Годишно съдържание сп. Професионално образование, том XXIV (2022 г.)
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 6/2022, година XXIV
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 5/2022, година XXIV
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 4/2022, година XXIV
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 3/2022, година XXIV
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 2/2022, година XXIV
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 1/2022, година XXIV
  • Годишно съдържание сп. Професионално образование 2021 г.
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 6/2021, година XXIII
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 5/2021, година XXIII
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 4/2021, година XXIII

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За списанието
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"