Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Професионално образование
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За списанието
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US
  • Начало
  • За списанието
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Професионално образование
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Uncategorized

Планове за равнопоставеност на половете в българските висши училища

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
23-02-2023
в Uncategorized
A A

Доц. д-р Десислава Серафимова
Икономически университет – Варна

https://doi.org/10.53656/str2023-1-3-gen

Резюме. От 2022 г. критерий за допустимост при финансиране на научни изследвания по програма „Хоризонт Европа“ е наличието на план за равенство на половете във висшите училища. В статията се анализират идеите за полово равенство в европейски и национален контекст и приложимата терминология. Разгледани са измерителите за полово равенство във висшето образование, националните особености и подходи за прилагането им. Цел на статията е да се систематизират дискусионните въпроси, методологическите проблеми и възможните решения при разработване на планове за равенство на половете, изследвайки теоретичните основи, нормативното регламентиране, статистическите данни и добрите практики в Европа и България. Темата добива популярност у нас и до момента акцентът е върху изграждане на организационен капацитет и култура вместо ангажиране на университетите с по-конкретни показатели за равнопоставеност на половете.
Ключови думи: планове за равнопоставеност на половете; висше образование; управление на разнообразието; стъклен таван; полова дискриминация и сегрегация

Влезте в системата, за да прочетете пълната статия Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailПредизвикателства пред образованието в България през призмата на пазара на труда в контекста на влиянието на епидемичната обстановка, свързана с COVID-19 Default ThumbnailМодни тенденции в съвременната българска антропонимия Default ThumbnailВидео експериментът в обучението: модел за приложението му при изучаване на химия и опазване на околната среда Default ThumbnailКонцептуална рамка за използване на изкуствения интелект във вис­шето образование

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
СподелянеTweet
Предишна статия

Институционално академично предприемачество и академични спин-офф компании: практики и проблеми

Следваща статия

Modernization of the Content of the Lecture Course in Physics for Training Future Agricultural Engineers

Следваща статия

Modernization of the Content of the Lecture Course in Physics for Training Future Agricultural Engineers

The New Pandemic Normal through the Eyes of Bulgarian Students

Particularities of Informal Education as a Subject of Pedagogy of Informal Education

Последни публикации

  • Сп. „Професионално образование“, книжка 5-6/2024, година XXVI
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 4/2024, година XXVI
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 2-3/2024, година XXVI
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 1/2024, година XXVI
  • Годишно съдържание  сп. Професионално образование,  том XXV (2023 г.)
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 6/2023, година XXV
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 5/2023, година XXV
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 4/2023, година XXV
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 3/2023, година XXV
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 2/2023, година XXV
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 1/2023, година XXV
  • Годишно съдържание сп. Професионално образование, том XXIV (2022 г.)
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 6/2022, година XXIV
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 5/2022, година XXIV
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 4/2022, година XXIV
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 3/2022, година XXIV
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 2/2022, година XXIV
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 1/2022, година XXIV
  • Годишно съдържание сп. Професионално образование 2021 г.
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 6/2021, година XXIII
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 5/2021, година XXIII
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 4/2021, година XXIII

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За списанието
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"