Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Професионално образование
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За списанието
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US
  • Начало
  • За списанието
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Професионално образование
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Uncategorized

Предизвикателствата пред образованието по лични финанси на студентите

Ivo Hristov от Ivo Hristov
13-10-2023
в Uncategorized
A A

Проф. д-р Даниела Бобева
Институт за икономически изследвания
при Българската академия на науките

https://doi.org/10.53656/str2023-5-4-cha

Резюме. Разширяването на финансовото посредничество и разнообразяването на финансовите продукти за потребители предизвиква огромен академичен интерес в областта на финансовото образование. Тласък на теорията и политиката за насърчаване на финансовото образование дава и експоненциалното развитие на технологиите във финансовите услуги. В тази среда потребителите трудно могат да догонят експертизата на финансовите институции и така информационната асиметрия се разширява, което води до значими неблагоприятни последици както за потребителите (задлъжняване, финансово изключване, финансови загуби), така и за финансовото посредничество (редуциране на клиентската база, шокове върху търсенето). Целта на това изследване е, анализирайки развитието на теорията на личните финанси, регулаторната рамка и политика, да се идентифицират проблемите и рисковете в контекста на съвременните предизвикателства. В статията се разкрива спецификата на студентските лични финанси, която дефинира и образователните подходи и акценти, за да се преодолеят рисковете от некачествено образование. Определят се основните насоки на обучението, целящо предпазване от прекомерно задлъжняване на тази най-ранна възраст, придобиване на умения за избор на най-подходящи финансови продукти, диверсифициране на личните доходи и насърчаване на инвестиционната дейност.
Ключови думи: финансово образование; лични финанси; финансови услуги; задлъжняване; финансово изключване

Влезте в системата, за да прочетете пълната статия Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailРавнище на езиковата подготовка и култура на студентите педагози Default ThumbnailДеривационното поле на лексемата WIND Default ThumbnailПриложение на графичните задачи в обучението по химия Default ThumbnailИзследване на потенциала на аудиокнигите за изграждане на ключови компетентности в чуждоезиковото преподаване и обучение по английски език

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
СподелянеTweet
Предишна статия

Сравнителен анализ на ефектите на дуалната немска система и на традиционната българска система за професионално образование върху личността на юношите

Следваща статия

Educational Policy, Specialised Staff, Innovations and Recreational Industry

Следваща статия

Educational Policy, Specialised Staff, Innovations and Recreational Industry

Усъвършенстване на туристическата дейност чрез иновации, водещи до подобряване качеството на туристическия продукт

A Wellness Tооl to Perform Healthy Lifestyle Practices in the Bulgarian School System

Последни публикации

  • Сп. „Професионално образование“, книжка 5-6/2024, година XXVI
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 4/2024, година XXVI
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 2-3/2024, година XXVI
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 1/2024, година XXVI
  • Годишно съдържание  сп. Професионално образование,  том XXV (2023 г.)
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 6/2023, година XXV
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 5/2023, година XXV
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 4/2023, година XXV
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 3/2023, година XXV
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 2/2023, година XXV
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 1/2023, година XXV
  • Годишно съдържание сп. Професионално образование, том XXIV (2022 г.)
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 6/2022, година XXIV
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 5/2022, година XXIV
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 4/2022, година XXIV
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 3/2022, година XXIV
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 2/2022, година XXIV
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 1/2022, година XXIV
  • Годишно съдържание сп. Професионално образование 2021 г.
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 6/2021, година XXIII
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 5/2021, година XXIII
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 4/2021, година XXIII

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За списанието
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"