Професионално образование
  • Начало
  • За списанието
  • Подай ръкопис
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За списанието
  • Подай ръкопис
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Професионално образование
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Uncategorized

Преподаване на ключови термини по гражданско образование на базата на предходен опит и езикови интуиции на учениците

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
23/06/2022
в Uncategorized
0
0
Споделяния
0
Прегледи
Share on FacebookShare on Twitter

Елена Т. Цветкова
Софийски университет „Св. Климент Охридски“

https://doi.org/10.53656/str2022-3-3-tea

Резюме. Изследването е свързано с преподаването на ключови понятия по гражданско образование. Целта е да се предложи алтернативен подход за дефиниране на термини като гражданин, права, личност и др., който да свърже предишния опит на учениците с тези думи и лексикалната дефиниция на термините. Този подход е вдъхновен от идеи за прилагане на прототипната теория и изучаването на метафори в обучението по чужди езици. Хипотезата е, че може успешно да се приложат такива методи и в преподаването по гражданско образование, така че обучението да бъде обвързано с практиката. В статията са включени примери от учебниците по гражданско образование за XI клас, където са предложени дефиниции, вдъхновени от тези подходи. Освен това е направено сравнение между лингвистичните интуиции на учениците (обобщени в резултати от запитване) и предложените дефиниции в учебниците.
Ключови думи: гражданско образование; прототипна теория; очебийно значение; лингвистични интуиции

Влезте в системата, за да прочетете пълната статия Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailМетодически насоки при разработване на проектно задание по теоретични технически предмети Default ThumbnailОнтологичният избор на философа Default Thumbnail75 години световна организация ОМЕП: предучилищното образование в България в перспективата на международния педагогически опит Default ThumbnailAttitudes and Experiences of the Preschool Teachers in the Application of Digital Technologies in Environmental Education

Последвайте ни в социалните мрежи

Предишна статия

Образованието като ключов фактор за намаляване на бедността

Следваща статия

Публичното разбиране на науката в мрежовия свят

Следваща статия

Публичното разбиране на науката в мрежовия свят

Последни публикации

  • Сп. „Професионално образование“, книжка 1-2/2025, година XXVII
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 5-6/2024, година XXVI
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 4/2024, година XXVI
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 2-3/2024, година XXVI
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 1/2024, година XXVI
  • Годишно съдържание  сп. Професионално образование,  том XXV (2023 г.)
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 6/2023, година XXV
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 5/2023, година XXV
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 4/2023, година XXV
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 3/2023, година XXV
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 2/2023, година XXV
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 1/2023, година XXV
  • Годишно съдържание сп. Професионално образование, том XXIV (2022 г.)
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 6/2022, година XXIV
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 5/2022, година XXIV
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 4/2022, година XXIV
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 3/2022, година XXIV
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 2/2022, година XXIV
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 1/2022, година XXIV
  • Годишно съдържание сп. Професионално образование 2021 г.
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 6/2021, година XXIII
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 5/2021, година XXIII

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

© 2025 JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme.

bg_BG
en_US bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За списанието
  • Подай ръкопис
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US

© 2025 JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme.