Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Професионално образование
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За списанието
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US
  • Начало
  • За списанието
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Професионално образование
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Uncategorized

Развитието на „индийската нишка“ в Европа: пренос и рецепция на източните идеи на Запад

Ivo Hristov от Ivo Hristov
15-09-2023
в Uncategorized
A A

Ас. д-р Яна Стефанова
Институт по философия и социология – Българска академия на науките

https://doi.org/10.53656/phil2023-03-05

Резюме. Статията разглежда най-ранните сведения за пренос на индийски и будистки идеи на Запад. Целта е да се очертае схематична мисловна „карта“ на първите контакти между Древна Гърция и Европа през Ранното средновековие и Индия в социокултурен и религиозно-философски аспект, без да се претендира за абсолютна изчерпателност. Използван е историко-философският метод с цел да се установят линиите на рецепция, да се открие спецификата на нейното изменение при преноса ѝ и съответно появилите се различия и да се посочат историко-философските връзки и моменти на „пресичане“ на двете разглеждани традиции. Предложената статия е начало на серия от статии, които по сходен начин да разгледат развитието на „индийската нишка“ в Европа до разцвета на зрялата индология през XVIII век, тъй като до момента подобно представяне на български език липсва. Стремежът не е да бъде изведено на преден план предполагаемо влияние върху християнството, нито дебат кое е било първо, а само да се покаже, че запознатостта с индийската философско-религиозна реалност не е нещо, което се появява „изведнъж“. Изследването на историко-философския контекст на всеки от периодите би дал яснота върху нивото на запознатост и метода на рецепция и интерпретация на „новото знание“, върху които да бъдат базирани текстове върху диалога Изток – Запад в съвремието.
Ключови думи: Индия; Европа; Античност; рецепция; история на философията

Влезте в системата, за да прочетете пълната статия Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailЗа асистиращите и информационните технологии в образованието Default ThumbnailДетските ясли – подкрепяща среда за ранно детско развитие Default ThumbnailБългарски информационен консорциум. Двадесет години библиотечна кооперация Default ThumbnailЛингводидактологични измерения на иновативната образователна среда

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
СподелянеTweet
Предишна статия

Еднолинейност и/или вариативност. Източни и западни разбирания за предопределеността

Следваща статия

A Brilliant Example of How Philosophy Could Help Solve Some of the Greatest Contemporary Puzzles in Physics

Следваща статия

A Brilliant Example of How Philosophy Could Help Solve Some of the Greatest Contemporary Puzzles in Physics

Аристотеловата Метафизика в български превод

Осемнадесета национална конференция по етика: вяра и доверие – етически аспекти и морални ценности

Последни публикации

  • Сп. „Професионално образование“, книжка 5-6/2024, година XXVI
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 4/2024, година XXVI
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 2-3/2024, година XXVI
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 1/2024, година XXVI
  • Годишно съдържание  сп. Професионално образование,  том XXV (2023 г.)
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 6/2023, година XXV
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 5/2023, година XXV
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 4/2023, година XXV
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 3/2023, година XXV
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 2/2023, година XXV
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 1/2023, година XXV
  • Годишно съдържание сп. Професионално образование, том XXIV (2022 г.)
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 6/2022, година XXIV
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 5/2022, година XXIV
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 4/2022, година XXIV
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 3/2022, година XXIV
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 2/2022, година XXIV
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 1/2022, година XXIV
  • Годишно съдържание сп. Професионално образование 2021 г.
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 6/2021, година XXIII
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 5/2021, година XXIII
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 4/2021, година XXIII

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За списанието
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"