Руска Драганова-Христова,
д-р Славена Стойкова,
доц. д-р Снежана Йорданова
Софийски университет „Св. Климент Охридски“
https://doi.org/10.53656/str2022-6-5-vis
Резюме. Изследването представя организирането и провеждането на скрининг на зрението в Основно училище ОУ „Бачо Киро“ – Велико Търново. Скринингът е използван като средство за установяване на неразпознати до момента очни проблеми, които повлияват зрението на децата, а с това – и възможността за качествено обучение и пълноценно образование, както и бъдещо професионално ориентиране. Едновременно с това е осъществен и като практика на студенти от специалност „Оптометрия“ към Физическия факултет на СУ „Св. Климент Охридски“, а също и в качеството му на STEAM базиран подход – част от обучението на ученици в природните науки. В резултат от провеждането е предоставена възможност за вземане на своевременни мерки за превенция на очното здраве, за пълноценно нервно-психическо развитие, образователен прогрес и адекватно професионално ориентиране в бъдеще.
Ключови думи: скрининг на зрението; детско зрение; STEAM базирано обучение; практика на студенти; природни науки