Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Професионално образование
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За списанието
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US
  • Начало
  • За списанието
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Професионално образование
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Български език и литература

Годишно съдържание на сп. „Български език и литература“

„Аз-буки“ от „Аз-буки“
08-12-2012
в Български език и литература
A A

БЪЛГАРСКИ ЕЗИК И ЛИТЕРАТУРА
НАУЧНО-МЕТОДИЧЕСКО СПИСАНИЕ
ГОДИНА LIV, 2012

BULGARIAN LANGUAGE AND LITERATURE,
EDUCATIONAL JOURNAL
VOLUME 54, 2012

ГОДИШНО СЪДЪРЖАНИЕ/ ANNUAL CONTENTS

                                                         СТРАНИЦИ / PAGES
КНИЖКА 1 / NUMBER 1:          1–96
КНИЖКА 2 / NUMBER 2:         97–192
КНИЖКА 3 / NUMBER 3:         193–288
КНИЖКА 4 / NUMBER 4:         289–384
КНИЖКА 5 / NUMBER 5:         385–480
КНИЖКА 6 / NUMBER 6:         481–576

ЛИТЕРАТУРОЗНАНИЕ / LITERATURE
5–12: Творецът на хармония, или как и защо пеят колелетата
[The Creator of Harmony or How and Why the Wheels Sing] /
Радосвет Коларов / Radosvet Kolarov
13–23: Вечерни тайнства („Вечерна хармония“ на Бодлер и „Въздишка“ на Яворов)
[Evening Mysteries: „Evening Harmony“ (Baudelaire) and „Sigh“ (P. Yavorov)]/
Миряна Янакиева / Miryana Yanakieva
148–153: Българската литература за деца в Китай
[Bulgarian Children’s Literature in China] /
Чен Инг / Chen Ying
199–210: Идеи за културна европеизация у Пенчо Славейков
[Ideas for European Converting in Pencho Slaveykov’s Poetry] /
Камен Михайлов / Kamen Mihaylov
211–221: По пътя към един непознат (представяне на книгата на Миряна Янакиева
„От родния кът до гроба. Пенчо Славейков – „Сън за щастие“)
[On the Road to a Stranger] /
Иван Велчев /Ivan Velchev
222–225: За пристрастията на един преводач
[About the Partiality of the Translator] /
Снежанка Христова / Snezhanka Hristova
228–234: Подстъпи към антологиите на Пенчо Славейков
[Approaches to the Anthologies of Pencho Slaveykov] /
Сирма Данова / Sirma Danova
235–240: Образите на кризата умодерния човек в поезията на Атанас Далчев и прозата на Чавдар Мутафов
[The Images of Crisis Inside the Modern Man in the Poetry of Atanas Dalchev and the Prose of Chavdar Mutafov] /
Лидия Кирилова / Lidiya Kirilova
241–255: Към определението за поезия (въпроси върху „Запоетическотоизкуство“ на Аристотел)
[Towards a Defi nition of Poetry (On Issues „As a Poetic Art“ of Aristotle)] /
Богдана Паскалева / Bogdana Paskaleva
333–343: „Приключенията наЛиско…“ от Б. Априлов – повествователен стил и художествен смисъл
[The Fairy-tale Epos „Lisko’s Adventures…“ from Boris Aprilov: Narrative Style and Artistic Meaning ] /
Петър Стефанов / Petar Stefanov
391–405: Погледи към индивидуализма на Пенчо Славейков
[Perspectives on the Individualism of Pencho Slaveykov] /
Сирма Данова / Sirma Danova
406–418: За един разказ на Йордан Йовков
[About one Short Story by Yordan Yovkov]
Веселин Андреев / Veselin Andreev
487–499: Христо Ботев в контекста на Българското възраждане
[Hristo Botev in the Context of Bulgarian Revival Period] /
Румяна Йовева / Rumyana Yoveva
500–513: Европейският мит за детето и митът Петя Дубарова
[European Child’s Myth and Petya Dubarova’s Myth ] /
Добрина Топалова/ Dobrina Topalova
514–526: Делникът: нищета и изкуство
[Everyday Life: Poverty and Art] /
Надежда Стоянова / Nadezhda Stoyanova

ЕЗИКОЗНАНИЕ / LINGUISTICS
141–147: Когнитивни аспекти на овладяването на първи и на втори език
[Cognitive Aspects of First and Second Language Acquisition] /
Росица Кючукова / Rossitsa Kyuchoukova
256–266: Нови щрихи към въпроса за инвариантното значение на категорията
„определеност – неопределеност“ (положение)
[New Outline on the Problem of the Invariant Meaning of the Category of Defi niteness in Bulgarian Language] /
Здравко Минчев / Zdravko Minchev
267–274: Граматическата доминанта – няколко възможни гледни точки
[Dominant Grammar – Several Points of View] /
Надя Ненкова / Nadya Nenkova
275–284: Езиково планиране и политика на българския книжовен език
[Language Planning end Policy of Bulgarian Literary Language] /
Илияна Гегова / Iliyana Gegova
295–299: За понятията стил и регистър
[On the Concepts Style and Register] /
Михаил Виденов / Mihail Videnov
300–310: Бройнатаформа на съществителните имена от мъжки род – норми, правила, нарушения
[The Specifi c Plural form of Masculine Nouns Used After Cardinal Numbers – Norms, Rules, Breaches] /
Галя Михайлова Христозова / Galya Mihaylova Hristozova
311–332: Устни и разговорни маркери като знаци за разговорност в медийния текст
[Oral and Speech Markers as Signs of Colloquial Style in Media Text] /
Андреана Ефтимова / Andreana Eftimova
419–429: Предложният израз колкото до като средство замаркиране на топик (подтема)
[The Complex колкото до Preposition as Means for Topicmarking] /
Ласка Ласкова, Ивелин Димитров / Laska Laskova, Ivelin Dimitrov
430–437: Разговорният дискурс – начин на изследване
[Conversational Discourse: Way of Studying] /
Росица Кючукова / Possitsa Kyuchoukova

МЕТОДИКА / METHODOLOGY
24–32: Литературата – не(с)поделената отговорност на университета и на училището
[The Literature – Not Shared Responsibility of the University and the School] /
Румяна Йовева /Rumyana Yoveva
33–45: Аспекти на оценяването в съвременното обучение по български език
[Aspects of the Evaluation in the Contemporary Bulgarian Language Teaching] /
Ангел Петров / Angel Petrov
46–55: За оценяването чрез учене
[For Evaluation by Learning] /
Мая Падешка / Maya Padeshka
56–71: Използване на интерактивни игри в обучението по български език
[Using Interactive Games in Bulgarian Language Learning] /
Пенка Гарушева / Penka Garusheva
72–83: Изследване на езиковата биография и езиковата компетентност на студенти от българските общности в чужбина [A Study of the Language Biography and Linguistic Competence of Students from Bulgarian Communities Abroad] /
Росица Пенкова / Rositsa Penkova
106–119: Теоретични и практически въпроси на съвременното обучение по български език
[Theoretical and Practical Issues of Contemporary Bulgarian Language Teaching] /
Кирил Димчев / Kiril Dimchev
120–131: Обучението по български език и литература като пусковмеханизъмза трансформация на личен
в родов културен опит
[Bulgarian Language and Literature Teaching as a Trigger Mechanism for Transforming Personal
into Generic Cultural Experience] /
Яна Рашева-Мерджанова / Yana Rasheva-Merdzhanova
132–140: Eлисавета Багряна – единственотоженско присъствие в матуритетната програма
[Elisaveta Bagryana as the Only Female Presence in the Programe of the State Matriculation Exams in Literature] /
Теменуга Г. Тенева/ Temenuga G. Teneva
344–361: Концепцията за постиженията на учениците по БЕЛ – от ДОИ до конкретните стандартиза оценяване
от учителя впроцесана обучение
[The Concept of Achievements of Students in the Bulgarian Language and Literature Class – from the State Educational Requirements to the specifi c standards for teacher assessment in the teaching process] /
Яна Мерджанова, Калина Михова / Yana Merdzanova, Kalina Mihova
438–445: Как да се изучава българският език в средното училище? (Резултати от анкета със специалисти филолози) [How to Study Bulgarian et Secondary School? (Results of a Survey with Philologists)] /
Кирил Димчев / Kiril Dimchev
446–456: Междутекстовостта в обучението по литература. Функция на епиграфите в романа „Железният светилник“ [Intertextuality in Teaching Literature. Function of the Epigraphs in the Novel „The Iron Candlestick“] /
Милена Миланова / Milena Milanova
527–542: Какво ни казва авторът на ученическия текст?
[What Does the Author of Student’s Text Say?] /
Мая Падешка / Maya Padeshka

ЛИЧНОСТИИСЪБИТИЯВОБРАЗОВАНИЕТОИВНАУКАТА /
INDIVIDUALS AND EVENTS IN EDUCATION AND SCIENCE
154–158: За юбилея на проф. дпн Маргарита Георгиева – признание и уважение!
[For the Anniversary of Prof. PhD in Pedagogy Margarita Georgieva – Recognition and Respect] /
Кирил Димчев / Kiril Dimchev
374–377: 150 г. от рождението на проф. Иван Д. Шишманов
[150th Anniversary of the Birth of Prof. Ivan D. Shishmanov] /
Пламен Радев / Plamen Radev
463–469: Мисията на доктор Иван Богоров
[The Mission of Dr. Ivan Bogorov] /
Донка Димитрова / Donka Dimitrova
543–553: За духовните уроци на Отец Паисий, на неговата „История славянобългарска“ и техния отзвук
във филологическия факултет на Пловдивския университет „Паисий Хилендарски“
[On Father Paisius’s Spiritual Lessons, on his Slavic-Bulgarian History, as well as on Their Resonance
at the Paisiy Hilendarski University of Plovdiv, Faculty of Philology] /
Мила Кръстева / Mila Krasteva

ОПИТЪТ НА ПРЕПОДАВАТЕЛЯ / TEACHER’S EXPERIENCE
159–166: Един алтернативен поглед към обучението по литература. Сътворението на света
[An Alternative View of Teaching Literature. Creation of the World] /
Емилия Неделчева / Emiliya Nedelcheva
167–171: Културологични подходи, интердисциплинарност и образователен проект (към някои възможности
за интегриране на гражданското образование в обучението по български език и литература)
[Cultural Anthropological Approaches and Interdisciplinary Educational Project (As Some Options for Integrating Civic
Education in Education in Bulgarian Language and Literature] /
Цветелина Драганова / Tsvetelina Draganova
172–180: Родноезиковото обучение като средство за съхраняване на националната идентичност и формиране
на независима творческа личност
[Native Language Learning as a Means of Preserving the National Identity and Form an Independent Creative Personality] / Донка Николова/Donka Nikolova
362–373: Информационните технологии в часовете по български език и литература – средство за засилване
на интереса към предмета при деца билингви (роми)
[Information Technology in Bulgarian Language and Literature Classes – Means of Increasing Interest in the Subject
at Bilingual Children (Roma)] /
Даниела Петрова / Daniela Petrova 
457–462: Интегриран урок по български език и биология на тема „Публично изказване“ в среда за е-обучение
[An Integrated Lesson in Bulgarian Language and Biology on the Topic of „Public Speaking“ in an e-Educational Environment]/
Фани Попова, Николина Моллова / Fani Popova, Nikolina Mollova

РЕЦЕНЗИИ И ИНФОРМАЦИЯ / REVIEWS AND INFORMATION
84–87: In memoriam.
Йовка Тишева /Yovka Tisheva
88–89: ИскраЛикоманова [Iskra Likomanova] /
Барбара Рогалска /Barbara Rogalska
90–92: Ценен методически труд (Андонова М. „Училищният анализ на драмата от позициите на две изкуства“) /
Кирилка Демирева / Kirilka Demireva
181–186: Явление в българистичната и в методическата ни литература
[Phenomenon in Bulgarian Methodological Literature] /
Мариана Георгиева / Mariana Georgieva
187–188: Юбилейна научна конференция „В сянката на канона“
[Jubilee Scientific Conference „In the Shadow of the Canon“] /
Людмила Малинова/ Ludmila Malinova
378–380: Труд с лингвистични и общокултурни приноси
[Research with Linguistic and Cultural Contributions] /
Кирил Димчев / Kiril Dimchev
470–474: „Сънища и безсъници“
[Dreams and Sleepless Moments] /
Надежда Цочева / Nadezhda Tsocheva
475–476: Нов сборник с литературоведски изследвания
[New Collection of Theory of Literature Works /
Александра Антонова / Alexandra Antonova
554–560: Съвременни схващания за комуникативно ориентираното обучение по български език
[Contribution to the Theory of Communication-Oriented Teaching of Bulgarian] /
Кирил Димчев / Kiril Dimchev
561–562: Езикова картина на света на българина
[Linguistic Picture of the World of Bulgarian People] /
Петя Стоянова / Petya Stoyanova
563–564: Юбилейна научна конференция по повод 110-годишнината от рождението на Ангел Каралийчев
[Jubilee Scientifi c Conference on the Occasion of the 110th Anniversary of Angel Karaliicev’s Birth] /
Александра Антонова/Alexandra Antonova
565–567: Обучението по български език в чуждоезикова среда – съвременни методи и високи технологии
[Bulgarian Language Tuition in a Foreign Language Environment – Contemporary Methods and High Technologies] /
Невяна Анастасова / Nevyana Anastassova

Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailГодишно съдържание на сп. „Български език и литература“ 2013 Default ThumbnailГодишно съдържание на сп. „Български език и литература“, 2014 г. Default ThumbnailГодишно съдържание на сп. „Български език и литература“, 2015 г. Ново признание за „Аз-буки“

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
СподелянеTweet
Предишна статия

Чуждоезиково обучение, книжка 6, година XXXIX, 2012

Следваща статия

Годишно съдържание на сп. „Педагогика“ 2012

Следваща статия

Годишно съдържание на сп. „Педагогика“ 2012

Годишно съдържание на сп. „История“ 2012 г.

Научните списания, издавани от „Аз-буки” – в ERIH PLUS

Последни публикации

  • Сп. „Професионално образование“, книжка 5-6/2024, година XXVI
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 4/2024, година XXVI
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 2-3/2024, година XXVI
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 1/2024, година XXVI
  • Годишно съдържание  сп. Професионално образование,  том XXV (2023 г.)
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 6/2023, година XXV
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 5/2023, година XXV
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 4/2023, година XXV
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 3/2023, година XXV
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 2/2023, година XXV
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 1/2023, година XXV
  • Годишно съдържание сп. Професионално образование, том XXIV (2022 г.)
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 6/2022, година XXIV
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 5/2022, година XXIV
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 4/2022, година XXIV
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 3/2022, година XXIV
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 2/2022, година XXIV
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 1/2022, година XXIV
  • Годишно съдържание сп. Професионално образование 2021 г.
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 6/2021, година XXIII
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 5/2021, година XXIII
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 4/2021, година XXIII

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За списанието
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"