Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Професионално образование
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За списанието
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US
  • Начало
  • За списанието
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Професионално образование
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Български език и литература

Годишно съдържание на сп. „Български език и литература“, 2015 г.

„Аз-буки“ от „Аз-буки“
27-12-2015
в Български език и литература
A A

 

БЪЛГАРСКИ ЕЗИК И ЛИТЕРАТУРА
НАУЧНО СПИСАНИЕ
ГОДИНА LVII 2015

BULGARIAN LANGUAGE AND LITERATURE
SCIENTIFIC JURNAL
VOLUME 57, 2015

ГОДИШНО СЪДЪРЖАНИЕ / ANNUAL CONTENTS

 

Книжка 1 / Number 1: 1 – 112
Книжка 2 / Number 2: 113 – 216
Книжка 3 / Number 3: 217 – 320
Книжка 4 / Number 4: 321 – 440
Книжка 5 / Number 5: 441 – 552
Книжка 6 / Number 6: 553 – 672

A SURVEY OF TEACHERS IN BULGARIAN LANGUAGE AND LITERATURE /
АНКЕТА С УЧИТЕЛИ ПО БЪЛГАРСКИ ЕЗИК И ЛИТЕРАТУРА

188 – 199: Моят професионален ден има смисъл! (На въпросите отговаря Емилия Петрова, учител от гр. Севлиево)
[My Professional Day Makes Sense! (A Survey with Mrs. Emilia Petrova, Teacher from City of Sevlievo)]
274 – 284: Зад успешните методически импровизации се крият опит, човечност, интелигентност (На въпросите отговаря Румяна Манева)
[Behind Successful Methodological Improvisations Lie Experience, Humanity, Intelligence (Questions Meet Mrs. Rumyana Maneva)]
643 – 653: Учителят прави училището (На въпросите отговаря Румяна Генчева) [The teacher makes school (A Survey with Mrs. Rumyana Gencheva)

BULGARIAN LANGUAGE AND CULTURE ABROAD /
БЪЛГАРСКИ ЕЗИК И КУЛТУРА ПО СВЕТА

259 – 273: Съботното обучение по български език, литература и странознание в град Кьолн, ФРГ
[Saturday’s Education in Bulgarian Language and Literature at Cologne, Germany] / Вероника Кампф, Любомир Т. Любомиров / Veronica Kampf, Lubomir T. Ljubomirov

BULGARIAN LANGUAGE AND LITERATURE IN PRIMARY SCHOOL /
БЪЛГАРСКИ ЕЗИК И ЛИТЕРАТУРА В НАЧАЛНОТО УЧИЛИЩЕ
43 – 58: За четенето и езиковото образование на утрешния ден (I – IV клас)/
[The Future of Reading and Language Teaching (1st – 4th Grade)] / Мариана Мандева, Пенка Кънева / Mariana Mandeva, Penka Kaneva
327 – 345: Обучението по правопис в началните класове. Типология на правописните грешки. Методически указания за работа по преодоляването им
[Teaching the Rules of Orthography in Primary Schools. Typology of Orthographic Errors. Methodological Guidelines to Overcome Them] / Галя Христозова / Galya Hristozova
447 – 459: Приказката в детско-юношеските периодични издания до Първата световна война
[The Fairy Tale in the Periodicals for Children up to the First World War] / Таня Стоянова / Tanya Stoyanova
585 – 600: Родноезиковите занятия в началното училище – работилница за формиране на интегрален тип компетентности
[First Language Classes at Primary School – a Workshop for the Formation of Integral Type of Competences] / Мариана Мандева/Mariana Mandeva

542: IN MEMORIAM – Проф. Кирил Димчев / Ангел Петров / Angel Petrov

 

INTERVIEW / ИНТЕРВЮ
285 – 287: „Важно е да разберем как човек възприема информацията, как учи езика и как го възпроизвежда“ (интервю с проф. Светла Коева, директор на Института за български език, БАН)
[It is of Great Importance to Understand the Way a Person Perceives Information, Learns a Language and then Reproduces It (An Interview with Prof. Svetla Koeva, Head of Institute for Bulgarian Language, Bulgarian Academy of Sciences)]

 

LITERATURE SCIENCE / ЛИТЕРАТУРОЗНАНИЕ
138 – 149: Импресионистични техники в „Идилии“ [Impressionist Techniques in “Idylls”] / Милена Димитрова / Milena Dimitrova
150 – 161: Между детския авангардизъм и пародийното му отрицание (за художествените преображения на една тема в прозата за деца на Цв. Ангелов)
[Between Avant-gardism for Children and its Parodic Denial (About the artistic transfigurations of a theme in the fiction for children of Tzvetan Angelov)] / Петър Стефанов / Petar Stefanov
238 – 245: „Цар Самуил“ на Пенчо Славейков – литературни и историографски контексти [Pencho Slavejkov’s “Tsar Samuil” – Literary and Historiographical Contexts] / Страшимир Цанов / Strashimir Tsanov
246 – 258: Константин Константинов и списание „Звено“
[Konstantin Konstantinov and Zveno Journal] / Александра Антонова / Alexandra Antonova
507 – 517: Женската красота в творбите на Петко Тодоров
[The Female Beauty in Petko Todorov’s Works ] / Милена Димитрова / Milena Dimitrova
518 – 524: Христо Смирненски и Германската революция от 1918 – 1919
[Hristo Smirnenski and the German Revolution (1918 – 1919)] / Венцислав Везиров / Ventsislav Vezirov
570 – 584: „Захванали сме една работа, трябва да се доизкара до края“, или за дълга и себеотдадеността на посветения (наблюдения върху „Земляци“ на Йордан Йовков)
[“We began a job that must be done”, or on duty and dedication of the devoted man] / Владимир Игнатов / Vladimir Ignatov

 

METHODOLOGY / МЕТОДИКА
9 – 24: Концептът литературна компетентност в литературнообразователния процес в средното училище /
[The Concept of Literary Competence in the Literary Education Process in Secondary School] / Людмила Берковска / Lyudmila Berkovska
25 – 34: Събитието на деконструкцията и мястото на литературата /
[The Event of Deconstruction and the Place of Literature] / Даниела Стракова / Daniela Strakova
35 – 42: Ролята на учителя в реформиращото се образование на XXI век /
[The Role of Teacher in Reforming Education in the 21-st Century] / Наташа Крумова-Христемова / Natasha Krumova-Hristemova
120 – 129: Прагматични аспекти на обучението по български език при работа с текст
[Pragmatic aspects of Bulgarian language teaching when working with text] / Фани Бойкова / Fani Boykova
130 – 137: Дискурсът на българската диаспора в Украйна: етноезиков, социолингвистичен и комуникативен аспект
[The Discourse of the Bulgarian Diaspora in Ukraine: Ethnolinguistic, Sociolinguistic and Communicative Aspects] / Светлана Корниенко / Svitlana Korniienko
223 – 237: Гражданският дефицит в социокултурната норма на литературното образование
[The Civil Deficits in Sociocultural Norm in Literature Education] / Огняна Георгиева-Тенева / Ognyana Georgieva-Teneva
460 – 477: Трансверсални аспекти на уменията за работа с текст [Transversal
Aspects of the Text Skills] / Мая Падешка / Maya Padeshka
478 – 493: „Методика на езикознанието“ от Ст. Чакъров и М. Господинов в контекста на ранната методическа литература за обучение по роден език
[Methodology of Linguistics by St. Chakarov and M. Gospodinov in the Context of Early Methodical Literature for Education in Native Language] / Иван Чолаков / Ivan Tcholakov
494 – 506: Теоретични и приложни аспекти на реторичния подход в училищното езиково образование
[Theoretical and Applied Aspects of the Rhetorical Approach in School Language Education] / Владимир Нищета / Vladimir Nischeta
559 –569: Има ли Бог в машината? Литературата като дигитално изживяване
[Is There a God in the Machine? The Literature as Digital Experience] / Иван Велчев / Ivan Velchev

 

OPINIONS AND POSITIONS / МНЕНИЯ И ПОЗИЦИИ
532 – 539 : Програмата PISA и българските проблеми
[PISA and Bulgarian Problems] / Сесилия Теллалова / Sesilia Tellalov
PERSONALITIES AND ЕVENTS IN ЕDUCATION AND SCIENCE /
ЛИЧНОСТИ И СЪБИТИЯ В ОБРАЗОВАНИЕТО И В НАУКАТА
288 – 301: За приносите на проф. Кирил Димчев в българистиката (с признателност пред неговия 80-годишен юбилей)
[On Prof. Kiril Dimchev’s Contributions in Bulgarian Studies (In Honor of His 80th Anniversary)] / Илияна Горанова / Iliyana Goranova
302 – 302: Любомир Георгиев на 85 години [85-anniversary of Lyubomir Georgiev]
654 – 656: На многая лета! (Проф. д-р Владимир Атанасов на 60 години )
[Prof. Dr. Vladimir Atanassov 60th Anniversary ] Огняна Георгиева, Ангел Петров / Ognyana Georgieva, Angel Petrov

 

REVIEWS AND INFORMATION / РЕЦЕНЗИИ И ИНФОРМАЦИЯ
83 – 87: За креативността, която е „отвъд“ ползата
[About the Creativity which is “beyond” Benefits] / Ангел Петров / Angel Petrov
88 – 89: Книгата, в която срещата на автора и явлението прави благодатно мисленето на читателя
[The Book in Which the Meeting Between the Author and Phenomenon Gracefully Shapes the Reader’s Mind] / Радослав Радев / Radoslav Radev
89 – 99: Полифункционални помагала по български език
[Polyfunctional Handbooks in Bulgarian] / Нели Недялкова / Neli Nedyalkova
99 – 102: В памет на проф. Боню Ангелов (по случай 100 години от рождението на изтъкнатия литературен историк старобългарист и заслужил деятел на науката) /
[In Memory of Professor Bonyu Angelov (In the Occasion of the 100th Anniversary of the Prominent Historian of Literature and Specialist in Old Bulgarian Studies)] / Татяна Илиева / Tatyana Ilieva
103 – 106: Национална научна конференция „Павел Вежинов в българската литература“ /
[National Scientific Conference “Pavel Vezhinov in Bulgarian Literature”] / Александра Антонова/ Alexandra Antonova
200 – 204: Антонимите – в съзнанието, в езика и в речника
[Antonyms – in consciousness, in language, in the dictionary] / Пенка Пехливанова / Penka Pehlivanova
205 – 209: Явление в съвременния научен дискурс
[Phenomenon in Modern Scientific Discourse] / Кирил Димчев / Kiril Dimchev
303 – 307: Архиви, прицели и ерудиции [Archives, Aims and Eruditions] / Владимир Атанасов / Vladimir Atanassov
308 – 311: Стилистиката, или За радостта и отговорността да избираш
[Stylistics or for Gladness and Responsibility to Choоse] / Андреана Ефтимова / Andreana Eftimova
311 – 312: „Креативно мислене“ от Мадрид
[Creative Thinking from Madrid] / Десислава Нейкова / Dessislava Neykova
657 – 660: Нов поглед към заемането и усвояването на чуждите думи
[A new point of view of borrowing and assimilation of foreign words] / Емилия Пернишка / Emiliya Pernishka

 

STUDENTS’ FORUM / СТУДЕНТСКИ ФОРУМ
381 – 390: Разрушената утопия на Христо Смирненски: пътят от „Червените ескадрони“ до „Приказка за стълбата“
[The Destroyed Utopia of hristo Smirnenski. The Road from “The Red Squadrons” to “The Tale of the Stairs”] / Христина Теодосиева / Hristina Teodosieva
391 – 400: Учебни програми за изучаване на български език, литература и народознание в българското училище за роден език в Будапеща
[Curriculum for Bulgarian Language, Literature and Ethnology in the Bulgarian School in Budapest] / Веселина Спасова, Миглена Христова, Никол Танкова / Veselina Spasova, Miglena Hristova, Nikol Tankova
525 – 531: „Грозни прози“ на Гео Милев. Преосмисляне на библейските символи
[“Ugly Proses” by Geo Milev. Reconsideration of Biblical Symbols] / Евдокия Петрова / Evdokia Petrova
633 – 642: Културни контексти на българския модернизъм през 20-те и 30-те години на XX век
[Cultural contexts of the 1920s and the 1930s of the 20th century] / Методий Кирилов/ Metodiy Kirilov

 

TEACHER`S EXPERIENCE / ОПИТЪТ НА ПРЕПОДАВАТЕЛЯ
59 – 77: Проектно базирано обучение по български език и литература /
[Project-Based Bulgarian Language and Literature Learning] / Мария Николова / Mariya Nikolova
78 – 80: Учебният проект по български език и литература като средство за формиране на гражданска култура /
[The Project in Bulgarian Language and Literature as Means of Civic Education] / Елка Бабачева / Elka Babacheva
81 – 82: Предстоящо в списание „Български език и литература“ (анкета с преподаватели по български език и литература)
[Upcoming in Bulgarian Language and Literature Jurnal (A Survey of Teachers in Bulgarian Language and Literature)]
162 – 174: Христо Смирненски и постсимволизмът в цикъла „Зимни вечери“. Изследване на интензитета на звука и светлината
[Hristo Smirnenski and the Post-Symbolism in “Zimni Vecheri”. A Study of the Intensity of Sound and Light] / Нели Минкова / Neli Minkova
175 – 187: Интерактивните методи в помощ на учителя по български език при развиване на езиковата компетентност на ученици билингви (V клас)
[Interactive methods to help teachers in Bulgarian language in developing their language competence of bilingual pupils (V Grade)] / Стела Балазова-Панайотова / Stela Balazova – Panayotova
346 – 362: „Крадецът на праскови“ на Емилиян Станев – теми, проблеми, сюжет и композиция (изследване на емоциите в образа на Елисавета)
[Emiliyan Stanev’s “The Peach Thief” – Subject, Problems and Structure (an Inquiry Into Emotions in Elisaveta’s Image)] / Корнелия Василева / Korneliya Vasileva
363 – 377: От крайност в крайност: проследяване на женския образ и проблема за различието в културните епохи и направления, представени в програмата по литература за Х клас на СОУ
[From Extreme to Extreme: the Female Image and the Problem of Cultural Epochs and Fields’ Differences, Presented in Literature’s Program for 10-th Grade in High School] / Петър Михайлов / Petar Mihailov
378 – 380: „Грамотността е визитната картичка на всеки успешен човек“ (интервю с Мая Гешева, учител на годината на Синдиката на българските учители)
[The Literacy is the Key for Every Successful Man (Interview with Maya Gesheva, Teacher of the Year of the Syndicate of Bulgarian Teachers)]

 

БЪЛГАРИСТИЧНИ ЧЕТЕНИЯ – СЕГЕД 2015
416 – 419: Българистиката в Сегедския университет – история и съвременност [Bulgarian Studies in Szeged University – History and Modernity] / Бонка Василева / Bonka Vasileva

 

ГОДИШНА КОНФЕРЕНЦИЯ НА АСОЦИАЦИЯТА НА БЪЛГАРСКИТЕ УЧИЛИЩА В ЧУЖБИНА
420 – 429: Една адаптирана разработка на урок по български език в V клас
[An Adapted Lesson in Bulgarian Language – 5th Grade ] / Ирина Ботева-Владикова / Irina Boteva-Vladikov
430 – 433: Проблеми в гимназиалното обучение в българските училища зад граница: препоръки и перспективи
[Problems in the Secondary Education in Bulgarian Schools Abroad: Recommendations and Perspectives] / Здравка Владова-Момчева / Zdravka Vladova-Momcheva
601 – 612: За формирането на лексикална компетентност в обучението по български език на чужденци
[The formation of lexical competence in teaching in Bulgarian language for foreigners] Бонка Василева / Bonka Vassileva
615 – 621: Стихът като пътешественик: представянето на съвременна българска поезия в чужбина. Аспекти и проблеми
[The Verse as Traveler] Иван Ланджев / Ivan Landzev
622 – 632: Български литературни маршрути. Перипетии и успехи на едно споделено познание
[Bulgarian literature roads. Challenges to and achievements of a shared cognition] / Любка Липчева-Пранджева / Lyubka Lipcheva-Prandzheva

 

ПЪРВИ МЕЖДУНАРОДЕН ФОРУМ „СВЕТИТЕ БРАТЯ КИРИЛ И МЕТОДИЙ В НАЦИОНАЛНИТЕ МИТОВЕ НА СЛАВЯНИТЕ“ – ВЕНЕЦИЯ, ИТАЛИЯ
403 – 405: Встъпителни думи към участниците в първата кирилометодиевска среща във Венеция
[Introductory Words to the Participants in the First Cyrillo-Methodian Meeting in Venice] / Илияна Кръпова / Iliana Krapova
406 – 415: Култът на Кирил и Методий през Българското възраждане
[The Cult of Cyril and Methodius in the Bulgarian Revival] / Кирил Топалов / Kiril Topalov
540 – 540: I Manoscritti di Frisinga e la tradizione Cirillo-Metodiana
[The Freising Manuscripts and the Cyrillo-Methodian Tradition] / Alberto Frasson
541 – 541: Tradizione Cirillo-Metodiana come dispositivo culturale per la riunifi cazione delle chiese
[The Cyrillo-Methodian Tradition in Strossmayer’s Efforts for Church Reunification] / Fabian Pavel Fonovic

Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailГодишно съдържание на сп. „Български език и литература“ Default ThumbnailГодишно съдържание на сп. „Български език и литература“ 2013 Default ThumbnailГодишно съдържание на сп. „Български език и литература“, 2014 г. Ново признание за „Аз-буки“

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
СподелянеTweet
Предишна статия

Годишно съдържание на сп. „Стратегии на образователната и научната политика“ 2015

Следваща статия

Годишно съдържание на сп. „Педагогика“, 2015 г.

Следваща статия

Годишно съдържание на сп. „Педагогика“, 2015 г.

Izbrano2013

Избрано 2016

Izbrano2013

Избрано 2017

Последни публикации

  • Сп. „Професионално образование“, книжка 5-6/2024, година XXVI
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 4/2024, година XXVI
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 2-3/2024, година XXVI
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 1/2024, година XXVI
  • Годишно съдържание  сп. Професионално образование,  том XXV (2023 г.)
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 6/2023, година XXV
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 5/2023, година XXV
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 4/2023, година XXV
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 3/2023, година XXV
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 2/2023, година XXV
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 1/2023, година XXV
  • Годишно съдържание сп. Професионално образование, том XXIV (2022 г.)
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 6/2022, година XXIV
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 5/2022, година XXIV
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 4/2022, година XXIV
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 3/2022, година XXIV
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 2/2022, година XXIV
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 1/2022, година XXIV
  • Годишно съдържание сп. Професионално образование 2021 г.
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 6/2021, година XXIII
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 5/2021, година XXIII
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 4/2021, година XXIII

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За списанието
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"