Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Професионално образование
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • Начало
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
Няма резултати
Вижте всички резултати
Професионално образование
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Чуждоезиково обучение Съдържание на сп. “Чуждоезиково обучение”, 2023 г.

Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 1/2023, година XLX

в Съдържание на сп. “Чуждоезиково обучение”, 2023 г.
Reading Time: 2 mins read
A A
  • About
  • Latest Posts
„Аз-буки“
„Аз-буки“
„Аз-буки“
Latest posts by „Аз-буки“ (see all)
  • Абонаментна кампания 2024 за изданията на „Аз-буки“ - 02/10/2023
  • Нова банкова сметка за плащания към НИОН „Аз-буки“ от 1-ви октомври 2023 година - 01/10/2023
  • Подкрепа от идеята до внедряването - 29/09/2023

Лингводидактологично полувековие

Проф. д.ф.н. Димитър Веселинов
Софийски университет „Св. Климент Охридски“

https://doi.org/10.53656/for23.101ling

Списание „Чуждоезиково обучение“ е на прага на своя полувековен юбилей…

виж повече

 

 

 

Changes in the Experience of Stuttering Following Intensive Prolonged Speech and Non-Avoidance Treatments

Dobrinka Georgieva 1), J. Scott Yaruss 2), Rositsa Stoylova 3)
1) Medical University of Plovdiv (Bulgaria)
2) Michigan State University, East Lansing, MI (USA)
3) Blagoevgrad (Bulgaria)

https://doi.org/10.53656/for23.110chan

Abstract. Purpose: The main purpose of this study is to apply a multidimensional comprehensive instrument to evaluate the overall impact of stuttering (OASES-A) from the perspective of adults who stutter (AWS) who completed one of two intensive stuttering therapies…

виж повече

 

 

 

Варианти за интегриране на музикални елементи в обучението по английски език като чужд в началния етап

Доц. д-р Пенка Тодорова Кънева
Великотърновски университет „Св. св. Кирил и Методий“

https://doi.org/10.53656/for23.12vari

Резюме. Независимо от научните доказателства за благотворното влияние на музиката върху езиковото развитие, присъствието на музикални елементи в реалния образователен процес по чужд език е все още недостатъчно…

виж повече

 

 

 

 

Дидактически упражнения за преподаване и усвояване на испански език за специфични цели в сферата на ихтиологията

Ас. Михал Павлов
Софийски университет „Св. Климент Охридски“

https://doi.org/10.53656/for23.121dida

Резюме. Целта на настоящата статия е да представи съвременните ракурси на методиката на чуждоезиковото обучение през призмата на дидактическите упражнения за преподаване и усвояване на ихтиологически испански език…

виж повече

 

 

 

 

Литература, написана от българи в чужди страни през първите две десетилетия на XXI век

Проф. д.н. Милена Кирова
Софийски университет „Св. Климент Охридски“

https://doi.org/10.53656/for23.131lite

Резюме. Статията прави панорамен обзор на романите, написани от автори с български произход, които живеят в чужди страни, през първите две десетилетия на XXI век…

виж повече

 

 

 

 

Безотцовщина/безматерщина

Проф. д-р Людмил Димитров
Софийски университет „Св. Климент Охридски“

https://doi.org/10.53656/for23.132bezo

Резюме. Текстът прави опит да конципира четирите късни пиеси на А. П. Чехов – „Чайка“, „Вуйчо Ваня“, „Три сестри“ и „Вишнева градина“, писани между 1895 и 1904 г., като художествен цикъл. Забелязани са общите места и проблеми в тях със следната закономерност…

виж повече

 

 

 

 

 

Турската кулинарна терминология в българския език. Исторически аспект

Иля Златанов
София

https://doi.org/10.53656/for23.141turs

Резюме. В статията е описан произходът на редица кулинарни термини, които проникват в българския език с турско посредничество…

ВИЖ ПОВЕЧЕ

 

 

 

 

Катастрофата: езиковият портрет на медийната сензация. Манипулативни и комуникативни стратегии при отразяването на катастрофи в България

Д-р Маргарита Гергинова
Софийски университет „Св. Климент Охридски“

Резюме. Настоящото изследване проследява ролята на медиите при отразяването на катастрофи в обществото, както и подробен езиков анализ на репортажи, текстове и предавания, отразяващи пътнотранспортни произшествия…

ВИЖ ПОВЕЧЕ

 

 

 

 

 

200 години от рождението на видния възрожденски учител и книжовник Найден Геров

Проф. д-р Милена Йорданова
Софийски университет „Св. Климент Охридски“

Найден Геров (23 февруари 1823 г. – 9 октомври 1900 г.) е изтъкнат български езиковед…

виж повече

 

СподелянеTweet
Предишна статия

200 години от рождението на видния възрожденски учител и книжовник Найден Геров

Следваща статия

Васил Левски пред съда и пред света

Следваща статия
Васил Левски пред съда и пред света

Васил Левски пред съда и пред света

В ход е дигиталното обучение

Награди за млади географи

Първите стъпки на шампиона

Първите стъпки на шампиона

Последни публикации

  • Сп. „Професионално образование“, книжка 4/2023, година XXV
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 3/2023, година XXV
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 2/2023, година XXV
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 1/2023, година XXV
  • Годишно съдържание сп. Професионално образование, том XXIV (2022 г.)
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 6/2022, година XXIV
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 5/2022, година XXIV
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 4/2022, година XXIV
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 3/2022, година XXIV
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 2/2022, година XXIV
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 1/2022, година XXIV
  • Годишно съдържание сп. Професионално образование 2021 г.
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 6/2021, година XXIII
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 5/2021, година XXIII
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 4/2021, година XXIII
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 3/2021, година XXIII
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 2/2021, година XXIII
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 1/2021, година XXIII
  • Годишно съдържание на сп. „Професионално образование“, 2020 г.
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 6/2020, година XXII
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 5/2020, година XXII
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 4/2020, година XXII

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+359 2 425 04 70

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика – Научно списание
  • Български език и литература – Научно списание
  • Педагогика – Научно списание
  • Математика и информатика – Научно списание
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование – Научно списание
  • История – Научно списание
  • Чуждоезиково обучение – Научно списание
  • Философия – Научно списание

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2023 Национално издателство "Аз-буки"

  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • Указания
    • За авторите
    • За рецензентите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент

© 2023 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG