МЕТОДИКА И ОПИТ
Специфика на обучението по хорово дирижиране в специалностите „Музика“ и „Педагогика на обучението по музика“ в Пловдивския университет „Паисий Хилендарски“
Здравка Хвърката
Пловдивски университет „Паисий Хилендарски“
https://doi.org/10.53656/voc22-301spec
Резюме. Обучението по хорово дирижиране в специалностите „Музика“ и „Педагогика на обучението по музика“ в Пловдивския университет „Паисий Хилендарски“ има своя специфика предвид факта, че висшето училище е неспециализирано и студентите нямат достатъчна предварителна музикална подготовка…
Прилагане, адаптиране и важност на иновативния метод саундпейнтинг в предучилищна възраст
Десислава Костова
ДГ „Първи юни“ – Кюстендил
https://doi.org/10.53656/voc22-312pril
Резюме. Използването на саундпейнтинг за усъвършенстване и затвърждаване на знанията на децата относно празници и обичаи може да се превърне в перфектно оръжие на учителя…
ИЗСЛЕДОВАТЕЛСКА ДЕЙНОСТ
Ученето чрез дизайн като прагматичен подход за подобряване на професионалното педагогическо образование
Проф. д.н. Нина Герджикова
Пловдивски университет „Паисий Хилендарски“
https://doi.org/10.53656/voc22-302ucen
Резюме. Педагогическото образование е важна част от системата на висшето образование в България. Въпреки усилията за модернизиране на тази система през последните двадесет години има промени само в макрорамката на системата…
СТЪПКИ КЪМ УСПЕХА
Дуалното обучение – едно добро решение на актуални социално-икономически проблеми
Силвия Тонева
Софийски университет „Св. Климент Охридски“
https://doi.org/10.53656/voc22-303dual
Резюме. В статията се описват предимствата на дуалната система на обучение спрямо традиционната. Разглеждат се отличителните характеристики на дуалното обучение като една от възможностите за обезпечаване на компаниите с необходимите им специалисти…
Работодателската марка като конкурентно предимство
Николай Кънчев
Югозападен университет „Неофит Рилски“ – Благоевград
https://doi.org/10.53656/voc22-304rabo
Резюме. Статията разглежда работодателската марка (Employer Branding) като израз на репутацията и опита, които създава една организация като работодател (това на практика е идентичността на организацията, която се възприема от обществото)…
УЧИЛИЩЕ ЗА УЧИТЕЛИ
Днес представяме: ОУ „Александър Георгиев-Коджакафалията“ – Бургас
„Моята улица“ – проектно базирано обучение по математика в първи клас
Веселина Иванова Георгиева
ОУ „Александър Георгиев-Коджакафалията“ – Бургас
https://doi.org/10.53656/voc22-361moia
Резюме. В момента образованието се фокусира върху развитието на ключови компетентности, определени в Европейската рамка за компетентностите,
а именно: общуване на роден език, общуване на чужди езици, математическа компетентност и основни познания в областта на науката и технологиите, дигитална компетентност, умения за учене, социални и граждански компетентности, инициативност и предприемачество, културна осведоменост и творческо изразяване…
Прилагане на PERMA модел в иновативен STEM предмет „Космически изследвания“
Михаил Бориславов Ненов, Севил Юсуф Иванова,
Грета Димитрова Стоянова, Таня Маркова Сребрева
ОУ „Александър Георгиев-Коджакафалията“ – Бургас
https://doi.org/10.53656/voc22-362pril
Резюме. Статията проследява прилагането на модела PERMA в иновативния STEM предмет „Космически изследвания“…
Бинарният урок като средство за надграждане на задължителния образователен минимум по математика във втори клас
Веселина Георгиева, Таня Иванова
ОУ „Александър Георгиев-Коджакафалията“ – Бургас
https://doi.org/10.53656/voc22-363mini
Резюме. Бинарният (наричан още интегриран или синтезиран) урок се разглежда като нетрадиционна форма на организация на обучението…
Интегративни връзки в обучението по околен свят, математика и информационни технологии в I клас
Даниела Христова, Таня Сребрева, Веселина Георгиева
ОУ „Александър Георгиев-Коджакафалията“ – Бургас
https://doi.org/10.53656/voc22-364inte
Резюме. Целта на тази статия е да представи как интердисциплинарните връзки в предметите (природни науки, математика и информационни технологии) в I клас допринасят за формирането и развитието на някои ключови компетентности у учениците в началното образование…
Панаир на науката
Грета Стоянова
ОУ „Александър Георгиев-Коджакафалията“ – Бургас
https://doi.org/10.53656/voc22-367pana
Резюме. За успешното прилагане на новите учебни програми по природни науки и биология и здравно образование е важно да се постави акцент върху изследователския подход…
„Майнкрафт“ като образователен инструмент за реализиране на интегрирания подход
Даниела Борисова Христова, Таня Маркова Сребрева
ОУ „Александър Георгиев-Коджакафалията“ – Бургас
https://doi.org/10.53656/voc22-365mine
Резюме. Преподаването на основите на кодирането в Основно училище „Александър Георгиев-Коджакафалията“ развива дигиталната грамотност, алгоритмичното мислене и уменията на учениците да проектират познати обекти, процеси и явления благодарение на популярната игра Minecraft…
Намаление, или защо учим математика
Веселина Георгиева
ОУ „Александър Георгиев-Коджакафалията“– Бургас
https://doi.org/10.53656/voc22-366nama
Резюме. В статията е представен урок по математика с учениците от Iа клас на ОУ „Ал. Георгиев-Коджакафалията“ – Бургас, през учебната 2017/2018 година…