Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Facebook
Wikipedia
Професионално образование
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • За авторите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
  • Начало
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • За авторите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент
Няма резултати
Вижте всички резултати
Професионално образование
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Новини Новини 2019 Брой 45, 7 – 13. XI. 2019 г.

По следите на Медуза Горгона

в Брой 45, 7 – 13. XI. 2019 г.

По следите на Медуза Горгона, на Кентавъра и на други митични същества се впуснаха второкласници от столичното 18. СУ „Уилям Гладстон“. Урокът в Националния археологически музей минава неусетно, когато децата имат възможността да се вживеят в ролята на изследователи.

Снимка Владимир Риболовски
Второкласниците от СУ „Уилям Гладстон“ се вживяват в ролята на археолози и издирват
сред многобройните артефакти образи на митични герои

А после да пренесат своите открития върху специално издадени за целта книжки за оцветяване и рисуване. Разрешено им е дори да нарисуват свои измислени митични герои и така да развихрят детското въображение.

„Моите ученици второкласници са от паралелката с изучаване на немски език“, уточнява класната им ръководителка Екатерина Минголова. Те не за първи път посещават музейна институция. Но сред артефактите, наследство от далечни епохи и цивилизации, са за първи път. „Урокът е свързан с предмета „Околен свят“ и с темата за моето родно място и неговите забележителности. Археологическият музей е идеален пример за това.

А дали децата приемат информацията, която получават в музеите. „С огромен интерес, стига да им бъде поднесена във форма, подходяща за възрастта им. Когато го има интригуващия момент на откривателство, как се намира даден предмет, как се реставрира, за да се запази, когато го има приключенския привкус и възможността да се научиш да „разчиташ“ послания от миналото, урокът става интересен и запомнящ се“, категорична е Екатерина Минголова. Тя не крие, че възрастта на учениците й е специфична и трудно се „слиза“ в уроците на тяхното ниво. Но учените се справят. Доволни са и родителите. Те самите усещат как се разширява кръгозорът на децата.

„Археологическият музей на БАН е сред институциите, които се включиха в съвместната програма „Образование с наука“ на Министерството на образованието и науката и на БАН. Идеята е да популяризираме работата на музеите на Академията, да популяризираме образованието чрез наука“, споделя зам.-министърът на образованието и науката Карина Ангелиева, която присъства на първата среща на малчуганите с археологията. Тя припомня, че по програмата „Образование с наука“ са одобрени 26 проекта на обща стойност 500 000 лв. Институтите и музеите на БАН вече разработват образователни програми и дейности за учениците.


Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ може да закупите и от следните места:

СОФИЯ
Национален природонаучен музей, бул. „Цар Освободител” 1 (работно време: понеделник — неделя от 10,00 до 18,00 ч.);

ПЛОВДИВ
Основно училище “Алеко Константинов” (библиотеката), ул. “Божидар Здравков” 3а, тел.: 032/62 56 73, 0887 073 478;
ПУ „Паисий Хилендарски“, Ректората, Пловдив, ул. „Цар Асен“ 24;

БЛАГОЕВГРАД
Университетска книжарница, ЮЗУ „Неофит Рилски”, ул. „Иван Михайлов” 66, тел.: 073/588 540; 0894 426 038.

Етикети: Наследство
СподелянеTweetСподеляне
Предишна статия

Роботите настъпват

Следваща статия

Защо огънят се кладе?

Следваща статия
„Неолекс” знае що е смути и гуглирам

Защо огънят се кладе?

Вестник "Аз-буки"

(Не)видимо у дома

Деница Сачева

И библиотеките в ролята на класни стаи

Последни публикации

  • Сп. „Професионално образование“, книжка 2/2021, година XXIII
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 1/2021, година XXIII
  • Годишно съдържание на сп. „Професионално образование“, 2020 г.
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 6/2020, година XXII
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 5/2020, година XXII
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 4/2020, година XXII
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 3/2020, година XXII
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 2/2020, година XXII
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 1/2020, година XXII
  • Годишно съдържание на сп. „Професионално образование“, 2019 г.
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 6/2019, година XXI
  • Сп. „Професионално образование“, книжка 5/2019, година XXI
  • „От рецептата на баба до олеиновия сапун“ – формиране на познавателния интерес и развитие на творческите търсения
  • Влияние на академичния стрес върху устойчивостта и академичната ангажираност в процеса на учебно-професионалната подготовка при студенти първокурсници
  • ЦЕРН – една сбъдната мечта
  • Дуалното обучение – мираж или реалност, реалност и перспектива
  • Интерактивните методи в преподаването на предмети от философския цикъл
  • Тайнството на маските – урок върху комедията на Молиер „Тартюф“
  • Гората – очарованието на живота
  • Споделяне на десетгодишен опит и добри практики в работата с ученици със специални образователни потребности в ПГГСД „Николай Хайтов“
  • Ролята на европейските проекти в повишаване привлекателността и качеството на професионалното образование
  • Извънкласните дейности – форма за приобщаване на всички ученици в училище
  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2019 Национално издателство "Аз-буки"

Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • Редакционна колегия
  • Съдържание
  • За авторите
  • Издателска етика
  • Контакт
  • Абонамент

© 2019 Национално издателство "Аз-буки"

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG